וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל לא תסרוק את ספרי העולם

שופט בארה"ב דחה את ההסכם בין גוגל לבין איגוד הסופרים האמריקאי, שהיה מאפשר לענקית האינטרנט לסרוק מיליוני ספרים

הסכם הפשרה של גוגל עם סופרים ומו"לים בארצות הברית נדחה על ידי שופט. בית משפט פדרלי בניו יורק דחה הסכם על פיו גוגל תוכל לסרוק מיליוני ספרים בתמורה לתשלום של סכום חד פעמי בגובה 125 מיליוני דולרים, ולאחר מכן לדרוש כסף על גישה אליהם, תוך אי-תשלום תמלוגים על צפיה בחלק מהמקרים. השופט, דני צ'ין, אמר כי ההסכם "אינו הוגן, הולם או הגיוני".


הסכסוך המשפטי מתחיל ב-2005, כשגוגל החליטה ליצור את הספריה הדיגיטלית הגדולה בעולם והחלה לסרוק ספרים, בלי לשלם תמלוגים. לאחר שנתיים של מאבק משפטי, הגיעה החברה להסכם עם איגוד הסופרים ואיגוד המוציאים לאור. אך במקביל, החלה תנועה שהתנגדה להסכם הזה. בתנועה הזו היו חברות היריבות של גוגל בזירת הספרים הדיגיטליים, דוגמת אמזון, כמו גם סופרים ואקדמאים. אחת הטענות הייתה כי כשגוגל סורקת ספרים בלי לקבל רשות, ומשלמת תמלוגים רק למי שמוכיח לה בעלות על הזכויות, נוצר מצב בו היא מרוויחה כסף על גבן של יצירות "יתומות", שבעלי הזכויות עליהן לא ידועים, בלי שום מחוייבות לנסות ולמצוא אותם. בנוסף, נטען כי ההסכם יהפוך את גוגל למונופול בתחום הספרים הדיגיטליים.

השופט צ'ין השאיר בכתב הדחייה שלו פתח לאישור של הסכם, בתנאי שייערך. כך, טוען צ'ין כי אחת הדרכים בה גוגל תוכל לשפר את מעמדה היא קביעת מדיניות על פיה רק סופרים שיאשרו את סריקת היצירות ישותפו במיזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully