וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס 4 כבר כאן

גרסה 4 של דפדפן הפיירפוקס זמינה כעת להורדה. בין השיפורים המובטחים: מהירות גבוהה יותר, ממשק נוח יותר

שועל האש מתחדש. קרן מוזילה השיקה היום בצורה רשמית את גרסה 4 של דפדפן הפיירפוקס הפופולרי שלה. הדפדפן החדש זמין כעת להורדה ביותר מ-80 שפות (ביניהן גם עברית), ומבטיח מספר רב של שיפורים לעומת קודמיו.

לדבריהם של מפתחי הדפדפן, אשר הובאו בבלוג הרשמי שלו, פיירפוקס 4 מהיר פי 2 עד 6 מהגרסה הקודמת. גם העיצוב שונה, וכעת הוא מינימליסטי יותר מבעבר, בדומה לאקספלורר 9 של מיקרוסופט ולכרום של גוגל. בנוסף, הדפדפדן החדש מכיל מספר שיפורי אבטחה, ומנגנון חדש שמאפשר לכם למנוע מעקב אחר הזהות האינטרנטית באמצעות חסימת מנגנונים שמטרתם לאסוף עליכם מידע (לצורך פרסום, בעיקר). מנגנון נוסף מאפשר גילוי והתקנה קלים יותר עבור יותר מ-200,000 התוספים שפותחו לפיירפוקס במהלך השנים.


פיירפוקס – דפדפן קוד פתוח שמפותח על ידי קרן מוזילה, הוא כיום הדפדפן השני בפופולריותו בעולם (מאחורי אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט). פופולריות הדפדפן החלה באמצע העשור הקודם, עת מיקרוסופט איחרה לעדכן את אינטרנט אקספלורר 6. באותה התקופה, היווה פיירפוקס אלטרנטיבה חדשנית ונוחה הרבה יותר. כיום, נמצא הדפדפן בתחרות עזה הן עם האקספלורר המתחדש, בו משקיעה מיקרוסופט מאמצים רבים בשנים האחרונות; והן עם Chrome של גוגל – דפדפן חדש יחסית, אך פופולרי מאוד.

בעולם עדיין חזק, בישראל פחות

דפדפן הפיירפוקס הצליח, בשנים מאז השקתו, לכבוש חלקים נרחבים מאירופה, כשבחלק מהמדינות (גרמניה, פינלנד) נתח השוק שלו גבוה משמעותית מזה של מתחריו. סיכום נתונים סטטיסטיים של מגוון חברות על ידי ויקיפדיה מראה כי נתח השוק הכללי של פיירפוקס עומד על כ-29 אחוזים, זאת בהשוואה ל-43.55 של אקספלורר ו-13.89 של כרום.

בישראל המצב שונה. נתונים של מספר אתרים גדולים בישראל מראים כי נתח השוק של כרום בארץ גבוה מזה של פיירפוס אך עדיין נמוך משמעותית מזה של אקספלורר. בקרב גולשי וואלה! TECH, שלושים ושלושה אחוזים הנם משתמשי כרום, ורק 16 הנם משתמשי פיירפוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully