וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים מצנזרים גם שיחות טלפון

23.3.2011 / 16:50

הממשל הסיני לא חוסם רק אתרי אינטרנט, אלא גם מפעיל תוכנות ניטור שמנתקות שיחות טלפון הכוללות מילים 'חשודות'

הממשל הסיני ממשיך להדק את הפיקוח והצנזורה המופעלים על התקשורת של אזרחי המדינה. מספר ימים לאחר תלונתה של גוגל על כך שהממשל חודר לחשבונות ג'ימייל, מגלה הניו-יורק טיימס שהממשל מפעיל תוכנות ניטור על קווי טלפון, שמנתקות את השיחה במידה ומושמעת מילה החשודה ככזאת המתנגדת לשלטון. העיתון מספר על יזם מבייג'ין ששיחת טלפון שלו עם זוגתו נותקה לאחר שאמר את המילה protest (באנגלית). אדם אחר סיפר שקרה לו אותו הדבר כאשר אמר את המילה בסינית.

דיווח זה מצטרף לשורה של עדויות על כך שהממשל הסיני מקשיח את אמצעי אכיפת הצנזורה שלו בשיחות טלפון, הודעות טקסט, אימייל ואתרי אינטרנט. זאת בין השאר עקב הניסיון להפעיל בסין את "מהפכת היסמין", המנסה לשחזר את ההתקוממויות נגד השלטון בעולם הערבי. "אני חושב שהכפפות יורדות", אמר פרשן פוליטי סיני לניו-יורק טיימס.

כעדות לכך מביא מרואיין סיני חסימה של אתרי אינטרנט שלא נחסמו בעבר, כמו הרשת החברתית העסקית LinkedIn ואפילו אתר הבורסה הסינית שנחסם למשך יממה. חסימה של פייסבוק, טוויטר ויוטיוב היא דבר קבוע מזה זמן מה. "המודל של הממשל הוא שכל יום מביא אתגר חדש והזדמנות חדה להפגין את כוחה של המדינה. הרשויות בטוחות ביכולתן לשמור על הסדר", אמר אנליסט מבייג'ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully