וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפייסבוק יש שאלה חדשה

27.3.2011 / 13:18

פייסבוק עדכנה את שירות השאלות שלה והפכה אותו לכלי שנועד להתייעצויות בין הגולש לחבריו. בישראל זה כבר תפס

פייסבוק עדכנה בסוף השבוע את פיצ'ר Facebook Questions, והסבה אותו לכלי שנועד בעיקר להתייעצויות בין הגולש לחבריו ברשת. בעזרת פיצ'ר זה יכולים גולשים להגדיר שאלה ולבקש מחבריהם בפייסבוק לענות עליה או לבחור אחת מתוך כמה תשובות מוגדרות. החברים ייחשפו לשאלה ב-Feed שלהם, לצד שאר העדכונים. הפיצ'ר מושק ללקוחות בהדרגה, וניכר שהוא כבר קיים בקרב חלק מהגולשים הישראלים – שהחלו להתנסות בו במהלך סוף השבוע. רבים מהגולשים בארץ בחרו להשתמש בכלי לצרכי שעשוע בעיקר, לשאול שאלות איזוטריות, להגדיר תשובות שכולן וריאציה של אותה התשובה ("כן", "בטח", "אין ספק", למשל) ולבסוף אף להביע מיאוס מהכלי עם פרסום שאלות כמו "נכון שאסור לענות על שאלות פייסבוק טיפשיות?".

כדי לשאול שאלה צריך המשתמש לבחור באופציה Question שהתווספה לשורת האפשרויות של חלונית כתיבת הסטטוס (לצד תמונה, לינק ווידאו). לאחר שהוא מקליד את השאלה הוא יכול לבחור בתגובות שונות עליה. לאחר מכן הוא מפרסם אותה, ואף יכול לבחור להציג אותה לחברים ספציפיים מתוך הרשימה שלו. התפלגות התשובות מתעדכנת לצד השאלה בכל פעם שחבר בוחר להגיב. חברים אף יכולים לבחור לעקוב אחר שאלה ולהתעדכן כאשר עוד אנשים התייחסו אליה.

השינוי בפיצ'ר מגיע לאחר שככל הנראה לא הצליח להפוך לפופולרי במתכונתו הראשונה, בה נועד לשמש ככלי דרכו אפשר לשאול את הקהל הרחב שאלות כלליות, ולהתחרות בשירותים דוגמת Yahoo Answers ו-Quora (שירות שאלות-תשובות שהוקם על ידי כמה יוצאי פייסבוק). כעת מקווה הרשת החברתית ששינוי הגישה, שהופך את המוצר לפנים-חברתי יותר, יועיל לו.

"חברים הם לעתים קרובות המקור הטוב ביותר עבור עצות. .. שמנו לב שאנשים בפייסבוק שואלים תכופות לגבי דעות ("מה המסעדה האהובה עליך בניו-יורק") או מקווים ללמוד מחבריהם... התשובות לשאלות אלו חשובות או מעניינות מכיוון שאתה יודע שחבריך מכירים אותך", מסביר מנהל המוצר אדריאן גרהם בפוסט בבלוג פייסבוק הרשמי, בו הציג את השירות המחודש. עם זאת, אולי כדאי לחשוב פעמיים לפני פרסום שאלה, שכן פייסבוק עצמה מצהירה ומודה ש"כל השאלות והתשובות הן פומביות וניתנות לצפייה על ידי כל אחד באינטרנט", ואי אפשר להכיל עליהן הגדרות פרטיות. מי שחשבונו לא התעדכן יכול להתקין את הפיצ'ר החדש ידנית דרך הלינק המצורף.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully