וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לחייב פרסום ספרי לימוד גם בגרסה דיגיטלית

ליאור דטל

28.3.2011 / 6:57

לפי הצעת החוק, משרד החינוך ישלול את אישור השימוש בספר הלימוד אם המו"ל לא יפרסם גם גרסה דיגיטלית של הספר

ח"כ עינת וילף (העצמאות) הגישה בשבוע שעבר הצעת חוק שתאפשר למשרד החינוך לחייב הוצאות לאור לפרסם ספרי לימוד בגרסאות דיגיטליות - במקביל לגרסאות המודפסות - כתנאי לשילוב הספרים במערכת החינוך.

לפי הצעת החוק, מו"לים של ספרי לימוד יחויבו להפיץ את ספרי הלימוד בגרסאות דיגיטליות שמתאימות לשימוש בקוראי ספרים דיגיטלים, טאבלטים ומחשבים ניידים. הספרים הדיגיטליים יופצו בגרסה זהה לספר הקשיח. אם מו"ל לא יוציא ספר דיגיטלי באותו זמן שבו החל להפיץ את הספר המודפס, ישלול ממנו הממונה על אישור ספרי הלימוד במשרד החינוך את האישור לעשות שימוש בספר במערכת החינוך.

בנוסף, לפי ההצעה, התלמידים יהיו רשאים ללמוד בספרים הדיגיטליים במהלך השיעורים, גם אם בית הספר עדיין לא עבר לעשות שימוש בספרים דיגיטלים. זאת, בניגוד למצב כיום כשבחלק מבתי הספר לא מאפשרים לתלמידים להשתמש במחשבים או בספרים דיגיטליים בכיתות.

כיום מאגר הספרים הדיגיטליים של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) מכיל מאות ספרי לימוד דיגיטליים מהוצאות לאור שהסכימו לכך, אך מלבד הפרויקט הזה הוצאות לאור לא מוציאות מהדורות דיגיטליות של ספרים שלהם ולפי הערכות הן יתנגדו למהלך.

"המטרה של הצעת החוק היא לאפשר את המעבר לכיתות מתוקשבות ולזרז אותו. יש חזון לתקשב את המערכת, אבל קיימים קשיים בגלל המוכנות של ההורים. נראה שהתנגדות הורים לכך שהוצאות קניית המחשבים יחולו עליהם יכולים לעצור את המהלך", אמרה וילף ל-themarker. "הרעיון שעומד מאחורי הצעת החוק הוא שההורים לא יהיו מחויבים לרכוש קוראים ניידים, אבל ההנחה היא שבשלב מסויים זה ישתלם להם".

מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, אמר אתמול בכנס של מט"ח כי ישראל "עדיין רחוקה מהשלב שבו כל תלמיד ילמד באמצעות ספרים דיגיטליים". שושני הוסיף כי ב-40 בתי ספר שנבחרו לשמש כבתי ספר מדגמיים, שבהם יש מחשב לכל תלמיד, יוטעמו הספרים הדיגיטליים בהמשך. "אין לי ספק שבסיכומו של זמן גם המערכת כולה או חלקה תעבור לספרים דיגיטליים, בתנאי שהמורה בכתה ידע שיש בכך כדי להקל עליו וכדי להועיל לתלמידים".

  • עוד באותו נושא:
  • לימודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully