וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס 4 עובר את אקספלורר 9

28.3.2011 / 13:06

הדפדפן החדש של מוזילה עובר במספר ההורדות ובנתח השוק את הדפדפן החדש של מיקרוסופט. גם כרום של גוגל לא פראייר

הדפדפנים אינטרנט אקספלורר 9 של מיקרוסופט ופיירפוקס 4 של ארגון מוזילה יצאו לשוק בהפרש של שבוע וחצי, אך נתוני השימוש בהם אינם חופפים. לפי נתוני חברת NetApplications, לאקספלורר 9 יש כיום נתח שוק של 1.78% (שהושג ב-12 יום) בעוד שפיירפוקס 4 כבר הגיע לנתח יותר מכפול, של 3.64% בחמישה ימים בלבד. מספר ההורדות של שני הדפדפנים שונה גם הוא. את פיירפוקס 4 הורידו ביום ההשקה 6 מיליון איש. אקספלורר 9, לעומת זאת, הורד ביומו הראשון רק 2.35 מיליון פעמים.

ייתכן ואחת הבעיות המרכזיות איתן צריך אקספלורר 9 להתמודד היא העובדה שלא ניתן להתקינו על מערכת ההפעלה Windows XP. על אף הוותק שלה בשוק, עדיין נמצאת XP בשימוש על יותר ממחצית המחשבים המריצים מערכת הפעלה של מיקרוסופט, מה שחוסם את הדפדפן החדש מגישה לכמות עצומה של משדרגים פוטנציאליים.

בחודש פברואר, לפני השקת הדפדפנים החדשים, חלשו גרסאות האקספלורר על 56.77% משוק הדפדפנים, בעוד שפיירפוקס הסתפק ב-21.74%. שני אלו הפסידו נתח שוק לדפדפנים כרום של גוגל (שנמצא בתאוצה גדולה ועבר כבר את נתח השוק של 10%) וספארי של אפל (שהגיע ל-6.36%). העובדה שגם מתחרים אלו לא קופאים על השמרים (גוגל השיקה לאחרונה את גרסה 10 של כרום ועובדת על הבטא לגרסה 11, ואפל השיקה את ספארי 5.04) – מאלצת את שתי השחקניות הבולטות במגרש הדפדפנים להתאמץ יותר ויותר כדי לשמור על מרכזיותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully