וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס הגיע לאנדרואיד

29.3.2011 / 12:30

גרסת האנדרואיד הסופית של הדפדפן פיירפוקס הושקה. יש תמיכה בלשוניות וסנכרון, אין תמיכה בפלאש

הגרסה הרשמית של הדפדפן פיירפוקס למערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד הושקה, וזמינה כעת להורדה דרך חנות היישומים Market של גוגל. בקרן מוזילה, שמפתחת את הדפדפן, גורסים כי מהיר פי שלוש מהדפדפן הרגיל שמגיע כחלק ממערכת ההפעלה.

בסוף אפריל 2010 עשה ארגון מוזילה את הצעד הראשון שלו בשוק הדפדפנים הסלולריים, כאשר השיק את Fennec, גרסת דפדפן בסיסית לאנדרואיד. כעת הוא עומד לספק דפדפן סלולרי חדיש ומשוכלל יותר, שיציע פיצ'רים כגלישה עם טאבים וסינכרון הסימניות והסיסמאות בין גרסת הנייד לגרסת הנייח של הדפדפן. בנוסף יתמוך פיירפוקס הסלולרי בתוספים צד-שלישי שיספקו לו פונקציונליות נוספת. הדפדפן יעבוד גם על מחשבי לוח, אך הוא לא הותאם במיוחד עבורם, וג'יי אר רפאל מספר שלמרות עבודה סבירה עליהם, קיים עיוות תצוגה מסוים בקצוות התמונות.

עובדה מפתיעה לגבי הדפדפן החדש היא שלא יתמוך בטכנולוגיית הפלאש של אדובי, זאת למרות שמערכת ההפעלה אנדרואיד תומכת בה (בניגוד לזו של מכשירי אפל). גורמים במוזילה מסבירים זאת ברצונם להתמקד בפיתוח שתואם לטכנולוגיית HTML5 החדישה. עם זאת הם לא שוללים הוספת תמיכת פלאש בגרסאות הבאות. עוד מציינים במוזילה שהדפדפן יתקשה לעבוד על מכשיר הדרויד/מיילסטון מבית מוטורולה, מכיוון שאינו כולל מספיק זיכרון פנימי. "אם אתה משתמש בטלפון אנדרואיד חדיש מדרויד, ולא נוהג להשתמש בפלאש בטלפון שלך – פיירפוקס לאנדרואיד הוא אופציה מלאת פיצ'רים ששווה בדיקה", מסכם רפאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully