וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינתיפאדה דוכאה בפייסבוק

29.3.2011 / 14:38

למרות התנגדותה הראשונית, הסירה לבסוף פייסבוק את קבוצת "האינתיפאדה השלישית", שקראה לפרוץ מהומות במאי

לאחר בקשות, לחצים וסירובים, נכנעה לבסוף פייסבוק והסירה את קבוצת "האינתיפאדה השלישית". העמוד, שקרא ועודד פרוץ אינתיפאדה חדשה ב-15 במאי, צבר מעל ל-300,000 אוהדים.

העמוד נפתח לפני פחות מחודש על ידי קבוצה פלסטינית שהטיפה בו נגד ישראל ובעד התנגדות מזוינת לה. היא שמה לה ליעד לצבור מיליון לחיצות "לייק" שיעודדו פריצת מהומות בעוד כחודש וחצי. עקב העידוד לאלימות ביקשה ישראל מפייסבוק להסיר את העמוד. שר ההסברה יולי אדלשטיין אף פנה במכתב למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג וביקש ממנו את ההסרה. "כמייסד ומנכ"ל פייסבוק אתה בוודאי יודע שלאתר יש פוטנציאל גדול לשלהב את ההמונים עבור מטרות טובות, אך פוטנציאל כזה יכול גם לגרום נזק עצום, כמו במקרה הזה", כתב השר.

אתמול פרסם האתר ZDnet כי פייסבוק סירבה רשמית לבקשה, אך הודיעה כי תבדוק פוסטים ותגובות העולים לדף כדי לוודא שאינם בעייתיים. "ביקורת על תרבות, מדינה, דת, סגנון חיים או אידיאולוגיה מסוימים אינם סיבה להסרת דיון", אמרה דוברת פייסבוק. "אנו מאמינים שמשתמשי פייסבוק זכאים להביע את דעתם, ואיננו נוהגים בדרך כלל להוריד תוכן, קבוצות או עמודים נגד ישויות מדינה, דת או פוליטיקה".

ובכל זאת, מי שינסה היום להגיע לעמוד האינתיפאדה השלישית, הנמצא בכתובת http://www.facebook.com/Palestinian.Intifada יגלה כי הוא אינו זמין יותר. פייסבוק עדיין לא הוציאה כל הסבר או התייחסות לפעולה הנוגדת את הצהרתה מאתמול. בינתיים, יוזמי האינתיפאדה לא נכנעים. בשעות האחרונות נפתחו שני עמודים חליפיים לזה שנסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully