וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון מצפצפת על חברות התקליטים

שירות אחסון למוזיקה דיגיטלית של אמזון רק הושק, וכבר גורר תגובות נזעמות של חברות התקליטים האמריקאיות

הקרב על המוזיקה הדיגיטלית מתחיל שוב. זו לא המלחמה הראשונה בה חברות התקליטים מנסות לשמור על מעמדן לנוכח התפתחויות טכנולוגיות, אך בניגוד למלחמות קודמות מי שניצב מולן היא לא חברה קטנה של סטודנטים אידיאליסטיים, כי אם חברת ענק – החנות הגדולה ביותר באינטרנט, ואחת המובילות בתחום שירותי האחסון, אמזון. ולנצח אותה יהיה קשה יותר מאת נאפסטר, קאזה או אתרי ביטורנט.

המהלך שהיווה את יריית הפתיחה לקרב הוא השקת Amazon Cloud Player – שירות חדש של אמזון, שבבסיסו שטח אחסון באינטרנט אותו נותנת החברה לכל משתמש. במקום סתם להשתמש בו כבכונן קשיח נייד, יכולים המשתמשים שמעלים לכונן מוזיקה גם לנגן אותה באמצעות פלייר מובנה שזמין גם לדפדפני רשת וגם למערכת ההפעלה אנדרואיד. כך, תיאורטית, תוכלו להעלות את כל ספריית המוזיקה שלכם לאינטרנט, ולא רק לגשת אליה מכל מקום אלא גם להיות בטוחים שהיא לא תיעלם כשהכונן הקשיח שלכם יילך לעולמו.

על פניו, ולטענת אמזון, מדובר בשווה ערך לכונן קשיח רגיל, כזה שיש בתוך המחשב שלנוף רק שהפעם הוא נמצא ברשת. זאת הסיבה לכך שחברות התקליטים כלל לא היו מעורבות בהשקת השירות הזה, ולא מקבלות ממנו אגורה. אך המצב המשפטי בארצות הברית מסובך מספיק כדי שהחברות תוכלנה לטעון שמדובר בעצם בשירות להזרמת מוזיקה – סוג של רדיו אינטרנט שמצריך תשלום תמלוגים והשגת זיכיון. כן, גם אם כל המוזיקה אותה אתם מזרימים היא בעצם שלכם, והנגן זמין רק עבורכם.

"אנו מקווים שהם יגיעו להסכמים חדשים" אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס ליז יאנג, הדוברת של חטיבת המוזיקה של סוני, "אך אנו שומרים את כל האפשרויות המשפטיות שלנו פתוחות".על פי דיווח של רויטרס, אמזון נמצאת כיום במשא ומתן לגבי שינוי הרישיון, אך זה החל רק לאחר השקת השירות, מה שאומר כי החברה בטוחה מספיק בעמדותיה כדי לא לפחד להשיקו, וכעת מנסה לדבר עם האולפנים מעמדה של כוח.

כיוון שהשמועות גורסות כי גם גוגל ואפל צפויות להיכנס לתחום הזה ממש בחודשים הקרובים, סביר להניח שבקרוב נראה את בית המשפט בארה"ב ואירופה נדרש לסוגיית החוקיות של שירותי אחסון שגם מאפשרים הזרמת תכנים.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully