וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1+ : ה'לייק' של גוגל

30.3.2011 / 23:21

גוגל השיקה את שירות "1+" המאפשר המלצה על תוצאות חיפוש ומזכיר מאוד את ה"לייק" של פייסבוק

גוגל נותנת תשובה לכפתור ה"לייק" של פייסבוק. החברה הכריזה היום על שירות חדש בשם "פלוס 1" שיאפשר לגולשים לסמן בתוצאות החיפוש לינקים של אתרים החביבים עליהם, בדומה מאוד לצורה בה פועלת הפונקציה המקבילה ברשת החברתית.

בשלב זה מוגדר הפיצ'ר כ"ניסוי", וכדי לקבל גישה אליו ולהפעילו על המשתמש ללכת לעמוד experimental באתר גוגל ולבחור להצטרף אליו. לאחר מכן, כאשר ישתמש הגולש במנוע החיפוש של גוגל, יוכל לראות לצד כותרת תוצאת כל חיפוש את האייקון "1+". לחיצה עליו תוסיף את הכתובת לרשימת "מועדפים" של אותו משתמש (לצורך כך עליו להיות מחובר לשירותי גוגל). כאשר חברים של אותו משתמש יעשו חיפוש דומה בגוגל שתוצאותיו יכללו לינקים עליהם המליץ חברם – הם יראו לצידם חיווי לכך (שוב, בדומה לקורה עם כפתור הלייק). את פעולת ה"פלוס 1" אפשר גם לעשות על מודעות המופיעות בשולי תוצאות החיפוש, וכך להמליץ לחברים על אתרים ומוצרים. סרטון ההסבר של גוגל על השירות אף מספר שבקרוב הוא יוטמע גם באתרים עצמם ולא יעבוד רק בצורה חיצונית.

צעד זה הוא חלק מיצירת "חיפוש חברתי" של גוגל, שמטרתו ליצור רשתות חברים מקוונות החולקות מידע בין משתמשים, זאת לאחר שניסיונות קודמים של החברה להיכנס לתחום המדיה החברתית כשלו ("גוגל ווייב" שנכשל והוקפא ו"גוגל באזז", שסיבך את החברה בתביעות בגין הפרת פרטיות). כפתור ה"פלוס 1" יאפשר הרכבת רשימת המלצות של חברים שיהיו זמינות לצפייה. גוגל אף מקווה ששיטת ההמלצות החדשה תוריד מערכן של "חוות התוכן" המציפות את תוצאות החיפוש עם לינקים לדפים עם תוכן ברמה נמוכה. "היופי בפלוס 1 הוא הרלוונטיות. אתם מקבלים את ההמלצות הנכונות (מכיוון שהן מגיעות מאנשים שאיכפת לכם מהם) בזמן הנכון (כאשר אתם מחפשים מידע על אותו נושא) ובפורמט הנכון (בתוך תוצאות החיפוש)", נכתב בבלוג גוגל הרשמי על השירות החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully