וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים לייק לגוגל?

מה זה "+1" - חיקוי של גוגל ל"לייק" של פייסבוק או משהו חדש לגמרי? ומי בכלל יראה את ההמלצות שלכם? התשובות בפנים

ברוכים הבאים לבוקר+1. חברת גוגל הודיעה אתמול (ד') בערב כי היא משיקה אפשרות ניסיונית חדשה, שנראית כמו תחרות ל"לייק" של פייסבוק. במקרה ומדובר בתעלול ה-1 באפריל, תיאלץ העיתונות הטכנולוגית העולמית לאכול כובע בעוד כמה ימים, אך נכון לעכשיו נראה כי מדובר בצעד אמיתי, מחושב ורציני. ככזה גם נתייחס אליו.

המנגנון החדש, שזמין כעת רק לאחר שתרשמו אליו באתר המאפשר לכם להצטרף לניסויים פומביים של גוגל, מציג בתוצאות החיפוש שלכם כפתור חדש לצד כל תוצאה. הכפתור עובד בדיוק כמו ה"לייק" של פייסבוק - לחצו עליו, וחבריכם לרשת החברתית של גוגל יוכלו שהמלצתם על התוצאה.

כשאנחנו מדברים על הרשת החברתית של גוגל, לא מדובר ב-Orkut (רשת חברתית אמיתית ששייכת לחברה ואינה פופולרית בארץ), כי אם במשהו הרבה פחות מובהק - הקשרים החברתיים שלכם, עליהם גוגל יודעת. האנשים שנמצאים אצלכם ברשימת גוגל טוק, החברים שלכם בשירות המיקרו-בלוגינג "באזז", המנויים שלכם בגוגל רידר - כל אלה הם הרשת שלכם מבחינת ה+1. וחבריכם ברשת הזו הם אלה שיזכו לראות את ההמלצות שלכם. מעבר לכך, תוכלו לקבל את מספר הממליצים הכולל לכל תוצאת חיפוש.

צעד עוקף פייסבוק

הצעד אותו עשתה גוגל נובע מבעיה גדולה שיש לחברה - הרשת החברתית פייסבוק. זו חברה לא מזמן למנוע החיפוש "בינג" של מיקרוסופט, שנתח השוק שלו רק עולה מרבעון לרבעון, כדי לשלב אלמנטים חברתיים דוגמת הלייקים של חבריכם בתוך תוצאות החיפוש. הדבר הופך את החיפוש בבינג להרבה יותר "חברתי" - התוצאות אותן חבריכם דירגו תחשבנה לרלוונטיות יותר, וההמלצות שלהם הן מדד נוסף לאיכות הקישור.

לגוגל אין שיתוף פעולה עם פייסבוק. למעשה, שתי החברות נמצאות במלחמה קרה, שהגיעה לאחרונה לכך שפייסבוק כבר לא מאפשרת לכם לייבא חברים מרשימת אנשי קשר של ג'ימייל, וגוגל העירה מספר הערות עוקצניות למדי לגבי מדיניות שמירת המידע של פייסבוק. המנגנונים שכן יש לגוגל - חיבור לרשתות כמו טוויטר, לא מספיק אינטואיטיבי. הלחיצה על ה"לייק" של פייסבוק פשוטה בהרבה משיתוף של קישור בטוויטר או המלצה על פוסט בגוגל רידר.

ועכשיו, גם גוגל רוצה - רוצה שתעשו לה לייק בקלות. סליחה, +1 (הרבה פחות קליט, חייבים לציין). כיום האפשרות הזו מוגבלת לתוצאות חיפוש, אבל בקרוב מבטיחים בגוגל להפוך אותה לזמינה גם באתרים חיצוניים ובמודעות שמופיעות במנוע החיפוש.

מי צריך +1?

אחת הסיבות לכך שהלייק הצליח כל כך, היא הרצון של יצרני תוכן להביא אותו אליכם, הקוראים, כשאתם מבלים את זמנכם בפייסבוק על חשבון גלישה לאתרים אחרים. זו מערכת יחסים שמבוססת על צריכת תוכן מתמשכת, שאינה יכולה להצליח ללא עמוד תוכן שירכז את המידע החדש שמגיע.

ה"+1", לעומת הלייק, לא צריך עמוד כזה. כל מה שהוא צריך זה את מנוע החיפוש. מטרתו איננה לגרום לכם לבלות יותר זמן בגוגל, כי אם ליהנות יותר מהשימוש במנוע החיפוש ולמצוא בו תוצאות רלוונטיות יותר. בגוגל עצמה מדברים על המנגנון כעל כלי למתן תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר, לא על המקור שלכם לשיתוף תכנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושים +1, לבד ועם חברים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה שנשאלת עכשיו, פחות מיממה לאחר השקת השירות, היא האם אנשים ילחצו +1 גם לאחר שהחדשנות תתפוגג - האם הם ירצו לשתף עם חבריהם תוכן בצורה לא מיידית, שבולטת רק כשהחברים האלה מחפשים דברים בגוגל.

שאלה נוספת היא האם מדובר באמת במוצר מבודד שמטרתו לסייע לחיפוש, או שמא זוהי עוד אבן בסיס שעליה תיבנה רשת חברתית אמיתית של גוגל, שתמנף את כל המידע שיש לחברה הזו עלינו כדי ליצור מתחרה ראויה לפייסבוק. נכון לעכשיו, בגוגל מכחישים כי הם עובדים על רשת כזו, אך לחברה היסטוריה ארוכה של הכחשת פרוייקטים בזמן עבודה עליהם. תשובות? כנראה בחודשים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • פלוס1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully