וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהבוס חוסם את הפייסבוק

ענבל אורפז

31.3.2011 / 12:35

מחקר חדש של חברת STKI מגלה באיזה גישות בחרו החברות הגדולות בישראל לנקוט בנוגע לגלישת עובדיהם ברשת

אחת השאלות המרכזיות שאיתן צריכים להתמודד מנהלי חברות היא באיזו מדיניות לבחור בנוגע לחופש הגלישה של העובדים באינטרנט. אין ספק שהאינטרנט נהפך לאחד מכלי העבודה המרכזיים בעידן המודרני, אך כל הזמן עולות דילמות חדשות האם פייסבוק הוא כלי עבודה המשמש לתקשורת? האם סרטוני הווידאו ביוטיוב נותנים ערך מוסף לפעילותם השוטפת של העובדים? האם יש לאפשר גישה לדוא"ל פרטי בג'ימייל אם קיים שירות דואר של הארגון? מחקר חדש של חברת הייעוץ STKI מגלה באיזה גישות בחרו החברות הגדולות בישראל לנקוט:

מסקנות המחקר מראות כי ככל שהמגזר פחות שמרני, כך יותר שירותים נשארים פתוחים. שחר גייגר-מאור, אנליסט ב STKI, מסביר את הסוגיה בפניה ניצבות החברות: "מי שלא קיים בפייסבוק, לא קיים מבחינת הביזנס. אבל רשתות חברתיות הן הכלי הנפוץ ביותר בימינו להפצת וירוסים ונוזקות. לכן, יש קרב גדול בין מחלקות השיווק בארגון שרוצות לפתוח כמה שיותר לבין מחלקות אבטחת המידע שמבקשות לחסום". ואולם, בעוד אנשי המחשוב דואגים לנזקים שהרשתות החברתיות עלולות לגרום לרשת המחשוב, הדאגה העיקרית של המנהלים היא לפרודוקטיביות של העובדים.

"ארגונים ממשלתיים ופיננסים הם יותר פרנואידים כי יש אינטרס מובהק לפגוע בהם, לכן הם מגבילים יותר את הגישה לפייסבוק" אומר גייגר-מאור. לעומת זאת, במגזרים גלובליים כמו חברות היי-טק מדובר בכלי עבודה שלעתים אי אפשר לוותר עליו. כמו כן, לעובדים בחברות כאלו יש ידע טכנולוגי, כך שבמקרים רבים ידעו לעקוף את החסימות. בישראל פחות שמרנים מאשר בארה"ב: במחקר דומה שבוצע בארה"ב בסוף שנת 2009, במסגרתו נסקרו 1,400 חברות, נמצא כי 54% מהחברות חסמו את הגישה של עובדיהן לפייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות אחרות.

דווקא המכשירים הניידים שמביאים אתם העובדים, כמו הסמארטפונים, שמאפשרים להם גלישה בזמן העבודה בלי שימוש ברשת של הארגון עשויים להיות מנגנון להקשחת המדיניות של הארגונים.

מייל - אאוט, רשתות חברתיות - אין

משתמשים ביתיים כבר נטשו מזמן את המייל לטובת הרשתות החברתיות. החל מסוף 2007 מקדישים גולשי העולם יותר זמן לרשתות חברתיות מאשר למיילים. חברת המחקר גרטנר טוענת כי עד 2014 הדבר יאפיין גם את המשתמשים העסקיים, כלומר גולשים ממקום עבודה. המשמעות היא כי הרשתות החברתיות יהפכו לכלי המרכזי לניהול התקשורת הבין אישית.למרות מגמה זו, גרטנר טוענת כי עד סוף 2012 מחצית מהחברות ינסו לחסום את הגישה לאתרי רשתות חברתיות. תחזית זו מדגישה את הבעיה. הארגונים הגדולים עדיין לא ביצעו את השינוי המחשבתי הנדרש ועדיין מאמינות כי רשתות חברתיות הן שימוש פנאי.

בתקופה הקרובה יצטרכו החברות להכריע האם הן נשארות בעבר ומסרבות לקבל את הרשתות החברתיות? שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול בפייסבוק, הכריזה בנאום שנשאה ביוני על מותו הקרב של הדואר האלקטרוני והציתה דיון סוער. "אם אתם רוצים לדעת מה אנשים כמונו יעשו מחר, הסתכלו מה בני הנוער עושים היום" אמרה סנדברג, ואמנם לפי נתונים
אותה הציגה רק 11% מבני הנוער משתמשים במייל על בסיס יומי. גם אם עוד מוקדם להספיד את הדואר האלקטרוני, הנתונים מגלים שבעוד הוא נחלש בשנים האחרונות, הרשתות החברתיות הולכות ומתעצמות על חשבונו.

המחקר בוצע על ידי חברת הייעוץ STKI במארס האחרון ונבדקו בו 65 ארגונים בישראל המעסיקים יותר מ 1,000 עובדים. הארגונים שהשתתפו משתייכים לכלל המגזרים ובהם פיננסים, משרדי ממשלה, חברות היי-טק ושירותי בריאות. על השאלון השיבו אנשי אבטחת מידע, תשתיות ותקשורת המאפיינים את המדיניות ומגדירים אותה בארגונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully