וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תובעת את גוגל

31.3.2011 / 13:26

איך שגלגל מסתובב לו: מיקרוסופט מגישה תביעת הגבלים עסקיים נגד גוגל, בטענה להתנהגות אנטי-תחרותית

מיקרוסופט מגישה תביעת הגבלים עסקיים נגד גוגל. ענקית התוכנה עומדת להגיש רשמית בבריסל תביעה המאשימה את גוגל בקידום לא הוגן של מוצריה במנוע החיפוש שהיא מפעילה. בכך מצטרפת מיקרוסופט למספר חברות אינטרנט שהתלוננו על כך ולבירור שמתנהל מ-2010 על ידי הממונה על התחרותיות באירופה. מלבד התנהגות לא תחרותית במנוע החיפוש, מאשימה מיקרוסופט את גוגל במניפולציה לא הוגנת על פרסומות שהיא מציגה ועל התנהגות אנטי-תחרותית בשוק התוכנות למכשירי סמארטפון. טענה מרכזית של מיקרוסופט היא שגוגל מכשילה את מתחריה בתחום החיפוש (ביניהם מנוע של מיקרוסופט, "בינג") בכך שהיא מערימה עליהם קשיים לקטלג ולאנדקס את המידע עליו היא שולטת – למשל של אתר הווידאו יוטיוב. מיקרוסופט אף מתלוננת על קושי לפתח אפליקציות יוטיוב לסמארטפונים שלה (המריצים את מערכת ההפעלה Windows Phone 7) מכיוון שגוגל מסרבת לספק מידע טכני הדרוש לפיתוח זה.

מיקרוסופט עצמה הייתה הנאשמת בעבר במספר תביעות הגבלים עסקיים בארצות הברית ובאירופה ונאלצה להתמודד עם טענות שהתנהגותה ביריונית. תביעה בולטת במיוחד האשימה את החברה בהטמעת הדפדפן אינטרנט אקספלורר במערכת ההפעלה חלונות, כדי ליצור תחרות לא הוגנת בשוק הדפדפנים. ב-2001 הסכימה מיקרוסופט לפשרה שאסרה עליה להפעיל חלק מהטקטיקות בהן השתמשה בארצות הברית. באירופה ספגה החברה קנסות כבדים.

דובר גוגל אדם קובסביץ' הודיע כי גוגל מכחישה את הטענות שנהגה לא כשורה ושהחברה אינה חוסמת גישה של מיקרוסופט לטכנולוגיה ולתוכן של גוגל. עוד טען כי החברה עובדת על גרסה משופרת ליוטיוב שתעבוד טוב יותר עם כל המכשירים הסלולריים ולכן לא תצטרך 'תפירה אישית' לכל פלטפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully