וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצוע של מסוק

תמיד חלמתם להטיס מזל"ט בלי הכשרה מיוחדת? ה-AR Drone - אחד הצעצועים המגניבים בהם נתקלנו, יאפשר לכם

אבי כהן

צילום: אבי כהן
עריכה: רן צימט
קריינות: אביב אברמוביץ'
זעקות שבר בסוף הסרטון: דניס ויטצ'בסקי


לא ברור איך, אבל המלה "צעצוע" הפכה במרוצת השנים לכזו ששוללת כל דרגה של רצינות. "זה לא מוצר רציני, זה צעצוע" אפשר לשמוע אנשים אומרים, ולגמרי לא בצדק. צעצועים, מאז ומעולם, היו חוד החנית של פיתוחים טכנולוגיים. והדוגמה האחרונה לכך היא ה-AR Drone – מושא הביקורת הזו, ואחד הצעצועים המגניבים ביותר בהם יצא לנו להתנסות בשנים האחרונות.

ה-Drone, במילים פשוטות, הוא מזל"ט – מסוק זעיר ללא טייס. המבנה שלו, ארבעה להבים במישור אחד, נועד לייצב את המסוק ולהפוך את השליטה בו לקלה יחסית. מעבר לכך, יש ל-Drone שתי מצלמות – האחת מקדימה והשניה בתחתיתו, ומגוון חיישנים שמטרתם למנוע ממנו להישבר. תופתעו לגלות, אולי, שהוא כלל לא מגיע עם שלט. נכון לעכשיו, ניתן לשלוט בו באמצעות מכשירים של אפל – אייפוד טאץ', אייפון ואייפד, כשבימים האחרונים הושקה גם אפליקציה שמאפשרת לשלוט ב-Drone באמצעות טלפונים חדשים של נוקיה.

צעצוע, לא כלי מקצועי

ב-Parrot הסבירו כבר בתחילת הדרך, כשהמוצר הזה רק הוצג לראשונה, כי מדובר בצעצוע. מטרתו היא לא לאפשר לכם לצלם סרטי וידאו (באפליקציה הרשמית כלל אין אפשרות הקלטה), כי אם סתם להטיס את המסוק ולשחק במשחקי וידאו. המשחקים המדוברים יוצרים שכבת "אקשן" על מסך המכשיר שבאמצעותו אתם שולטים בדרון. כך, למשל, באמצעות שני מכשירים תוכלו לשחק במשחק מרדף, כשעל המסך אתם יכולים גם לירות באויב; ומשחק נוסף יוצר מפלצות על רקע הוידאו שמועבר, כשגם בהן תוכלו לירות באמצעות שקשוק השלט.

ה-Drone קל מאוד לשליטה. על מסך המכשיר באמצעותו אתם שולטים בדרון יש שני ג'ויסטיק וכפתור. באמצעות הג'ויסטיק אתם מסובבים את המכשיר על ציר אנכי ושולטים על הגובה שלו, ולחיצה על הכפתור תאפשר לכם לשלוט בתנועת המכשיר עצמו באמצעות הטיה. כיוון שהדרון מחובר לשלט באמצעות רשת אלחוטית, יש לו טווח תנועה של כמה עשרות מטרים מכם. נציין גם כי למרות שברירת המחדל של המכשיר היא לקבע את הגובה המקסימלי ב-6 מטרים, ביטול ההגדרה הזו יאפשר לכם להעיף אותו לגובה רב מאוד.

המגבלה הגדולה ביותר של המכשיר היא בסוללה. 12 דקות פעילות ירוקנו את סוללת המכשיר, והטענתה לוקחת כשעתיים. וכך, טיול משחק עם ה-Drone בפארק צריך לכלול לפחות שתי סוללות.

צעצוע מרהיב, הן בכיף והן במחיר

כצעצוע, ה-AR Drone הוא הצלחה מרהיבה. הוא כיפי להפליא – אחד הצעצועים המרשימים ביותר שראינו. גם בלי משחקי הוידאו השונים, קלות הטסתו והמגניבות שלו מלהיבים מאוד. הוא גם עמיד מאוד – במהלך ימי השימוש ריסקנו אותו כמה וכמה פעמים, הן כשהוא עם גוף הפנים שמגן על הלהבים והן עם גוף החוץ. התוצאה? בלי נזק בכלל.

השאלה האמיתית הוא האם ה-Drone שווה את הכסף שתתבקשו לשלם עליו. וזה סכום לא נמוך בכלל – 1,590 שקלים. התשובה היא כן, הוא שווה את הכסף הזה. אם יש לכם 1,600 שקלים לבזבז על צעצוע, קניית הדרון נראית לנו כמו החלטה טובה. אבל שוב, זכרו, אל תצפו כאן למכשיר צילום מקצועי, או למסוק שיאפשר לכם להעלות את המצרכים הביתה בלי לסחוב אותם במעלה המדרגות.


משווק על ידי חברת iDigital. מנכ"ל החברה, ערן תור, מסר לוואלה! TECH כי כל רוכשי המכשירים יוזמנו לסדנת לימוד להטסת ה-Drone בחינם. הסדנאות תחלנה בעוד מספר שבועות.

  • עוד באותו נושא:
  • AR Drone

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully