וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל חלון יש Ribbon

4.4.2011 / 13:15

דליפת גרסה מוקדמת של "חלונות 8" מלמדת שמיקרוסופט תשלב את סרגל הכלים Ribbon, המוכר מתוכנות אופיס

דליפה של גרסה מוקדמת של "חלונות 8" מלמדת מספר דברים על הכיוון העיצובי אליה מתכוונת מיקרוסופט לקחת את מערכת ההפעלה שלה. "יש בה משהו מאופיס, משהו מאקס-בוקס וקורטוב מווינדווס פון", הגדיר זאת כתב הטכנולוגיה טוד בישופ. עם זאת, מדובר בגרסה התחלתית מאוד, שסביר להניח שתשונה ותעודכן רבות עד לצאת הגרסה הסופית.

נראה כי סרגל הכלים הרגיל של ה-Windows Explorer הוחלף בסרגל הכלים המכונה Ribbon, הקיים בשתי גרסאות אופיס האחרונות. מסך הכניסה ל"חלונות 8", מצידו, נראה דומה למסך לזה של Windows Phone 7. המאפיין הבולט של סרגל ה"ריבון" הוא שבמקום תפריטים שנגללים כלפי מטה, הוא מציג שורה של תפריטים הנמצאים בטאבים אליהם ניתן לעבור אחד מהשני. כל טאב כזה מציג ביחד את כל אפשרויות תת-התפריט שנבחר. מיקרוסופט כבר הוסיפה את ה"ריבון" למספר תוכנות בחלונות 7, ביניהן Paint ו-WordPad. בגרסה הראשונית של חלונות 8 הוא נמצא בכל חלון של Windows Explorer, מה שגורם לו לתפוס יותר מקום מאשר התפריטים בגרסאות הקודמות. עם זאת, ככל הנראה קיימת אפשרות להסתיר את סרגל ה"ריבון".

הטאב Home כולל את אפשריות יצירת קובץ, העתקתו, הזזתו ושינוי שמו. גם אפשרויות "פתיחה" ו"מאפיינים" נמצאות בו. הטאב Share כולל אפשרויות לשליחת קבצים דרך אימייל או פקס ואפשרות לצריבתם. הטאב View כולל אפשרויות לשינוי תצוגת הקובץ והתיקיה, והגדרות הצגת קבצים חבויים. ה"ריבון" גם כולל כפתורים ל"סינכרון", שייתכן ומשמעות שמיקרוסופט עומדת לשלב תמיכה בכוננים וריטואליים דוגמת SkyDrive במערכת ההפעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • חלונות 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully