וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה שפותחת תיבת פנדורה

5.4.2011 / 11:29

בית משפט אמריקאי חוקר הפרת פרטיות מצד אפליקציות סמארטפון פופולריות, ביניהן זו של שירות המוזיקה "פנדורה"

התביעה במדינת ניו ג'רזי החלה לחקור את הטענות שאפליקציות לסמארטפונים קולטות ומשדרות מידע אישי של המשתמשים ללא אישורם. הוול סטריט ג'ורנל מדווח שהחקירה הפלילית בוחנת אם האפליקציות מודיעות למשתמשים על סוג המידע שהן אוספות (דוגמת קוד זיהוי ייחודי למשתמש או מיקומו) ואת הסיבות לכך. היעדר הצהרה רשמית על פעולות כאלו מהוות עבירה על חוקים פדרליים.

אפליקציה בולטת בין הנחקרות היא זו של שירות המוזיקה הפופולרי "פנדורה". חבר מושבעים הוציא צו הדורש מסמכי חברה הקשורים לנושא הפרטיות באפליקציות סמארטפון שפנדורה מייצרת עבור מכשירי אייפון ואנדרואיד. לטענת החברה, רבים בתעשייה קיבלו צו כזה והיא אינה יוצאת דופן. החקירה נמצאת עדיין בשלב ראשוני וייתכן שלא תגיע לכדי כתבי אישום, אך במקרה וכן – מומחים אומרים שיהיה מדובר בצעד משמעותי, שכן מדובר באשמה פלילית. "אם הממשל יבחר להשתמש בכך – יהיה מדובר בפטיש גדול", אמר לוול סטריט ג'ורנל הפרופסור למשפטים אורין ס.קאר.

הוול סטריט ג'ורנל קיים לפני מספר חודשים בדיקה בה מצא שמתוך 101 אפליקציות פופולריות – 56 משדרות את מספרי הזיהוי של המכשירים ללא ידיעת המשתמשים, ו-47 משדרות את מיקום המכשיר בצורה זו או אחרת. 5 אפליקציות שלחו את גילו ומינו של המשתמש הלאה. אפליקציית פנדורה מעבירה למפרסמים מידע הכולל את גיל, מין ומיקום המשתמש, וכן מאפיינים מזהים למכשיר הטלפון בו הוא משתמש.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, גם אפל וגוגל התבקשו לספק מידע על אפליקציות ויוצריהם. צעדים אלו באים לאחר שבדצמבר 2010 המליצה רשות הסחר האמריקאית (FTC) שאפליקציות יכללו אופציית "אל תעקוב אחריי" כדי למנוע מקרים מהסוג שנחקר כעת. מאוחר יותר נתבעה אפל בטענה שהיא מאפשר לאפליקציות העובדות במערכת ההפעלה שלה לספק למפרסמים מידע רגיש אודות המשתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully