וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוט מבקשת להניח כבל תת-ימי

אמיתי זיו

6.4.2011 / 14:15

הנחת הכבלים, המיועדים לחיבור לרשת האינטרנט העולמית, צפויה לעורר תחרות בענף וירידת מחירים

קדחת הכבלים התת-ימיים ממשיכה: HOT הגישה אתמול בקשה למשרד התקשורת לקבלת רישיון להנחת כבל תת-ימי משלה. כבל כזה, מסיב אופטי, ישמש את החברה כתשתית עצמאית לחיבור HOT לשדרת האינטרנט העולמית. בחברה מעריכים כי מרגע קבלת כל האישורים הנדרשים, יעברו כשנתיים עד שיסתיימו העבודות והכבל יהיה פעיל. ההשקעה הכספית בהנחת הכבל מוערכת ב-150 מיליון שקל. הכבל ישרת את HOT Net, חברת האינטרנט ש-HOT מקימה בימים אלה.

במשך שנים מחוברת ישראל לשדרת האינטרנט העולמית בכבל תקשורת תת-ימי אחד בלבד - של חברת מד נאוטילוס, בבעלות טלקום איטליה. מד נאוטילוס מוכרת קישוריות בינלאומית לשלוש ספקיות האינטרנט הגדולות (בזק בינלאומי, סמייל ונטוויז'ן) שבתורן מוכרות חלק מהקיבולת לספקיות אינטרנט קטנות יותר. בחודשים האחרונים חלה התעוררות גדולה סביב נושא הכבלים: בזק בינלאומי הודיעה באחרונה על בקמת כבל תת ימי, כחלק מפרויקט אסטרטגי של קבוצת בזק כולה. המיזם הזה צפוי להסתיים ב-2012, והסקר הימי המקדים כבר הגיע לסופו.

גם קבוצת טמרס (Tamares) העצמאית מתכננת לפרוש כבל תת-ימי. הקבוצה קיבלה כבר רישיון להנחת כבל כזה ממשרד התקשורת ומתכננת גם השקה מסחרית של הכבל בתחילת 2012. נראה כי ההשקעה בכבלים היא יותר אסטרטגית מכלכלית, לפחות בטווח הקצר. לכבל התת-ימי של מד נאוטילוס יש עוד קיבולת רוחב פס לא מנוצלת. הערכה בשוק שהחברה מוכרת כ-100 ג'יגה-ביט מתוך קיבולת הכבל שעומדת על 3.8 טרה-ביט. מסיבה זו, החברה תוכל בקלות להוריד מחירים אם תתעורר תחרות בענף.

  • עוד באותו נושא:
  • הוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully