וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט תמורת באנר

13.4.2011 / 12:04

הניסיון לחלק חומרה בחינם בתמורה לפרסום אמנם כשל לפני עשור, אך למהלך הנוכחי של אמזון דווקא יש סיכוי טוב להצליח

לפני מעט יותר מעשור, אי אז בתחילת הבועה האינטרנטית, קמו חברות שמטרתן הייתה לתת לכם מחשב פשוט בחינם. או, אולי, אם כבר יש לכם מחשב - לספק מסך גדול יותר. כן, לגמרי בחינם, ואף בלי יותר מדי עלויות משלוח. הקאץ'? חלק משטח המסך יוקדש בכל רגע נתון לפרסומות. הרעיון כשל, החברות נעלמו בפיצוץ בועת ההיי-טק והצרכנים שכחו שפעם הציעו להם מכשיר בחינם תמורת פרסום.

ואז הגיעה אמזון. שלשום הכריזה החברה כי תשווק גרסה מוזלת של הספר האלקטרוני שלה, הקינדל. בתמורה להנחה של 25 דולרים, תצטרכו לראות באנרים קטנים בעמוד הבית של המכשיר ופרסומות על מסך מלא כשומר המסך. ההנחה לא מאוד משמעותית, וכך גם הטרחה – הבאנרים לא פולשניים, ולא מפריעים לקריאה עצמה. מדובר בסנונית ראשונה של תוכנית מוצר-תמורת-פרסום בגרסה 2.0 שלה, והפעם יש לעסק הזה דווקא סיכוי להצליח.

הפעם זה (אולי) יצליח

הסיבה העיקרית לכך היא שהחברות אשר מוכרות כיום שטחי פרסום הן לא סטארט-אפים, כי אם חברות ענק כמו גוגל ומיקרוסופט, והן נואשות לשים את הפרסומות שלהן על כל מסך אפשרי. בו בזמן, הן לא בנו את עצמן באמצעות טיפשות, ויודעות שהצקה ללקוח תגרום לכך שהוא לא ישתמש במכשיר.

אנחנו רואים את זה כיום בפלטפורמת אנדרואיד. הגרסה החינמית של המשחק Angry Birds, הכוללת בתוכה פרסומות, הצליחה מאוד בחנות המקוונת של גוגל, למרות הפרסומות ששולבו בתוך המשחק. אלה אמנם מפריעות, אך לא בצורה שתגרום לרבים להעדיף להוציא דולר על הגרסה נטולת הפרסומות.

בתחום החומרה החברות והצרכנים עדיין לא יודעים מה הערך הנכון של שטח הפרסום הזה. באמזון אמנם החליטו לתמחר את הבאנרים ב-25 דולר, אך ההצלחה (או הכישלון) של המיזם עשויה להעלות (או להוריד) את ערך השטח. לא מן הנמנע שבקרוב נראה ניסיונות דומים גם מחברות אחרות שעוסקות, בין השאר, בפרסום.

ואפילו שכיום מדובר בהתחלה צנועה, בעתיד עשוי להיות מדובר בתסריט שיהיה אפילו קיצוני יותר ממה שקרה בסוף שנות ה-90. בעשור שעבר מאז הפכה האלקטרוניקה הצרכנית לנגישה הרבה יותר לצרכן הפשוט - הן מבחינה תפיסתית (אנשים מפחדים פחות משימוש בטכנולוגיה) והן מבחינת מחיר. לרובנו יש לפחות מחשב אחד ונגן מוזיקה נייד עוד לפני שמישהו הציע לנו אותם בחינם תמורת פרסום. במקביל, מודל הפלטפורמות השתרש בצורה שמאפשרת ליצרניות של מכשירים רבים – מטלפונים ועד מסכי טלוויזיה – להמשיך ולהרוויח לאחר המכירה הראשונית. המוצרים אותם אנחנו מקבלים מהווים מקפצה, לעיתים בלעדית, לקניית תוכן, מה שהופך את הימצאותם בידינו לכדאית הרבה יותר.

אז נכון, תמיד יהיו אנשים שיעדיפו לשלם אקסטרה כדי להסתיר מעיניהם את הפרסומות, אך יש גם מספיק אנשים שיעדיפו פרסומות כדי שהמיזם הזה, ודומיו יצליחו. בסופו של יום, לא מן הנמנע כי מי שירצה לקבל גאדג'ט בחינם תמורת פרסום, יוכל לעשות זאת. ומה אתכם? אתם מוכנים להשתתף בניסוי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully