וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחג לא פוסחים על האפליקציות

17.4.2011 / 17:00

ביעור חמץ, בישול, קריאת הגדה ויציאה לטיולים. לכל מנהגי פסח הללו יש אפליקציות סלולריות שנועדו לעזור ולתמוך בהן

עוד רגע קט ופסח כאן, עם כל הנספחים שלו: ביעור החמץ, ארוחת החג והטיולים של חול המועד. אספנו כמה אפליקציות לסמארטפונים שיהיו לכם לעזר בשבוע הזה.

אפליקציית ביעור חמץ

איך טלפון סלולרי יכול לבער חמץ? הוא לא ממש מסוגל, אבל הוא לפחות יכול לעזור. אפליקציית האייפון No Chametz היא סט עזרים לנושא זה.

האפליקציה מכריזה שהיא "עוזרת ליהודים לעבור את תהליך החיפוש, ניקוי, השמדת ומכירת החמץ לפני חג הפסח". היא עושה זאת על ידי ריכוז של הלכות כתובות בנושא שיסבירו מה צריך לעשות ואיך, ברכות נילוות לפעולה, ארגון לוח זמנים עבורה ועדכון לגבי "שעת השין" בה כבר לא אמור להיות חמץ בבית – זאת בהתאם למיקומו של המשתמש הספציפי (בהתבססות על ה-GPS של המכשיר).

האפליקציה אף כוללת פנס – כלומר יודעת לשטוף את מסך האייפון באור בוהק שיתפקד כפנס, איתו תוכלו לפשפש בפינות החשוכות של המזווה ולגלות פירורי לחם סוררים.

מחיר: חינם

אפליקציית הגדה של פסח

שוב שכחתם לקחת את ההגדה של פסח לארוחת החג אצל הדודים? חסל סדר ההסתפקות בחוברת ההגדה העלובה המצורפת לעיתוני החג. הפסח הזה נקרא את ההגדה ישירות מהאייפון/האייפד, בזכות אפליקציית iHagada.

כמו אפליקציות דומות מהז'אנר, ה-iHagada כוללת את כל הטקסט של ההגדת הפסח ("עם אנימציה מדהימה!" מבטיחים המפתחים). במקרה הזה יש גם גרסה באנגלית. כאשר מחזיקים את המכשיר במאונך ניתן לצפות בעמוד אחד, וכאשר מחליפים למצב מאוזן – רואים שניים (וכך אפשר לדעת אם שלב האוכל מתקרב).

ואם הזכרנו את שלב האוכל: האפליקציה כוללת גם מבחר מתכוני פסח. קניידלך, גפילטע פיש – הכל שם (כולל טראפלס ובראוניז כשרים לפסח).

מחיר: 1 דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אפליקציית "הסיפור של פסח"

מארחים בחג אורחים מחו"ל? הם לא ממש מבינים מי זה הפסח הזה ומה הסיפור שלו? אפליקציית האנדרואיד Passover: The Story Of the Holiday, With Activities, תסביר באנגלית ברורה וקלה (המתאימה במיוחד לילדים) את מהות החג, הרקע שלו ומנהגיו. היא גם כוללת משחקים ופעילויות הקשורים לחג המצות.

מחיר: 5 דולר

אפליקציית ניווט Waze

אפליקציית הניווט הישראלית Waze כבר מוכרת היטב למשתמשי הסמארטפונים בארץ (היא פועלת על כל הפלטפורמות המרכזיות), אך פסח זו הזדמנות טובה להזכיר שוב את קיומה – בעיקר מכיוון שהיא כה יעילה לחג הזה.

Waze לא רק תנווט אתכם בדרך ליעד הטיול אליו תצאו בחול המועד – היא גם תדע להגיד לכם היכן יש פקקים, ולכן איזו דרך עדיף לבחור כדי לא להיתקע בשיירת מכוניות אינסופית. זאת מכיוון שהאפליקציה למעשה מבוססת ב-100% על מידע שמתקבל ממשתמשיה, שמתפקדים כמעין קהילה.

מחיר: חינם.

אפליקציות VOD

ואם כבר נתקעתם בפקק הבלתי נגמר בדרך לטיול – לפחות אפשר להעביר את הזמן בצפייה בתוכניות טלוויזיה. רוב גופי השידור הבולטים בארץ מציעים אפליקציות VOD המאפשרות לצפות בתוכניות בחינם או בתשלום של מספר שקלים.

אפליקציות האייפון של חברת הכבלים הוט וחברת הלוויין יס, למשל, מאפשרות צפייה בתכנים המקוריים שמפיקות אלו לצד תכנים מחו"ל. כך שאתם יכולים לבחור בין "מחוברות 2" (הוט) ל"אימפריית הפשע" (יס) ולהתרווח במושב האחורי של הרכב עם האייפון/אייפד.

מחיר: חינם (עם תכנים הדורשים תשלום עבור צפייה).

אפליקציית מצפן

יצאתם מהפקק והגעתם ליעד? יופי. עכשיו צריך קצת לנווט בשטח. זו לא חוכמה לעשות את זה בעזרת GPS, שעושה לכם את כל העבודה מבלי להשאיר לכם שום אתגר. במקומו אפשר להשתמש באפליקציית הסימביאן Compass Touch שהופכת את הטלפון שלכם למצפן. ה-GPS והמגנומטר המובנים מאפשרים לאפליקציה לספק את הכיוון והקורדינטות.

מחיר: חינם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully