וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ממשיכה לעקוב

18.4.2011 / 12:01

למה מסרבת גוגל ליישר קו עם הדפדפנים המתחרים ולאמץ את הפיצ'ר שמאפשר חסימת מעקב המפרסמים על הגולשים?

גוגל לא מזדרזת להצטרף לטרנד הדפדפנים המאפשרים חסימת מעקב אחר גולשיהם. למרות שאינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט ופיירפוקס של מוזילה הטמיעו בגרסאותיהן החדשות פיצ'ר שמאפשר למשתמש להגדיר שחברות פרסום לא יוכלו לעקוב אחר פעילותו בעזרת קבצי "קוקי" שיורדים למחשב דרך הדפדפן – גוגל מסרבת להצהיר שתנהג בצורה דומה עם "כרום".

רשתות פרסום, כולל זו שמפעילה גוגל בעצמה, משתמשות ב'קוקיז' באתרים בהם הן מפרסמות, כדי לנטר את פעילות הגולשים ברשת ודרכה לדעת יותר על תחומי העניין שלהם – וכך להתאים להם פרסומות רלוונטיות. לא כולם אוהבים את צורת השליטה הזאת, ולכן החלו לאחרונה חברות התוכנה להטמיע את החסימה. מלבד מיקרוסופט ומוזילה, גם אפל הבהירה כי הגרסה הבאה של הדפדפן שלה, "ספארי", תכלול את האפשרות להגדיר לאתרים לא לעקוב אחר המשתמש.

"הרעיון של Do Not Track ('אל תעקוב אחרי') מעניין, אך אין קונצנזוס רחב על מהי למעשה המשמעות של 'מעקב' או על צורת ההטמעה של האפשרות. אנו מעודדים מכך שיש גופים שעובדים על נושאים אלו, ונמשיך להיות מעורבים מקרוב", אמרה דוברת של גוגל לאתר Wired. בינתיים מציעה גוגל תוסף (Plug-in) לכרום בשם Keep My Opt-Outs שמונע ממשתמשי הדפדפן למחוק הגדרות פרטיות החוסמות התאמת פרסומות אישית.

חוקר אבטחת הרשת כריסטופר סוגויאן מאוניברסיטת אינדיאנה בארצות הברית, אומר שסירובה של גוגל להטמיע פיצ'ר חסימה הוא "די מזעזע", במיוחד בהתחשב בעובדה שבעבר לחברה דווקא לא הייתה בעיה לשלב במוצריה טכנולוגיות להן עדיין לא גובשו סטנדרטים ברורים. "גוגל ממילא נותנת אפשרות למשתמשים לבצע פעולת Opt Out (הסרה) ממעקב בתוכניות הפרסום שלה, אז למה לא פשוט לאמץ את Do Not Track כעוד אפשרות לבצע הסרה זאת?", הוא שואל. "התשובה היא כסף – גוגל תפסיד אם למשתמשים של הדפדפן שלה תהיה דרך פשוטה לבטל מעקב פרסומי. הפלאג-אין לא מיועד למשתמשים, אלא למגדירי מדיניות. הכוונה היא לתת להם משהו לדבר עליו במידה והם יוזמנו לשימוע בקונגרס. אף אחד לא משתמש בפלאג-אין הזה, וגוגל לא מצפה שישתמשו בו. גוגל הייתה יכולה להיות הראשונה שמטמיעה זאת. במקום זה – היא תהיה האחרונה".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully