וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד נמצא בטאבלט

20.4.2011 / 13:46

שוק מחשבי הלוח ימשיך לצמוח, ואפל תמשיך להוביל אותו בבטחה. כך קובע ניתוח מקיף של גולדמן-סאקס

אפל תמשיך לשלוט בשוק מחשבי הלוח, שמצידו ימשיך לצמוח. כך קובע ניתוח מקיף שעשה בית ההשקעות גולדמן-סאקס. לפי הדו"ח שפרסמה החברה, ייתכן שאפל תשלוט ב-71% משוק הטאבלטים בשנת 2012, זאת בהנחה שאף אחד ממחשבי הלוח המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד לא יהפוך ללהיט גדול. "אפילו אם מחצית מהטאבלטים שיימכרו ב-2011 לא יהיו מבית אפל, החברה עדיין תחזיק 54% משוק זה", מציין הדו"ח ומעריך שאפל תשמר את יתרונה התחרותי מבחינת מחיר גם בשנים בקרובות, בזכות עלויות חומרה זולות יותר עבורה מאשר עבור מתחריה – בין 60 ל-70 דולר פחות למכשיר.

עוד קובעת גולדמן-סאקס שהתפשטות הטאבלטים, עם האייפד בראשם, תשבור את ההגמוניה המונופוליסטית של מיקרוסופט ואינטל על שווקי המעבדים ומערכות ההפעלה. "רוב הטאבלטים לא משתמשים במעבדי אינטל ובמערכות הפעלה של מיקרוסופט, מה שמאפשר לחברות חדשות דוגמת אפל וגוגל לחדור לתחום. מעבדי ARM ישלטו בשוק זה, מכיוון שהם צורכים פחות כוח משמעותית לעומת מעבדים מבוססי x86".

"אנו מאמינים שהטאבלטים הם אחד מהכוחות העולים המשמעותיים ביותר במחשוב האישי של שלושת העשורים האחרונים", אומרים בגולדמן-סאקס, ומעריכים כי מחשבי הלוח ינגסו במכירות הנטבוקים. הטאבלטים שיהיו פופולריים בקרב הצרכנים הפרטיים יהיו פופולריים גם בארגונים – דבר המהווה חדשות רעות ליצרנית הבלקברי RIM, שהשיקה לאחרונה את טאבלט ה-Playbook שבנוי בצורה שתתאים יותר לשימוש בסביבת עבודה ארגונית. "הטאבלטים הוכחו כקניבליסטים לשוק ה-PC המסורתי. מאז השקת האייפד ב-2010, אספקת מחשבים אישיים ירדה משמעותית. אנו מאמינים שהטאבלטים ימשיכו במגמה זו ויגרמו להפסד תיאורטי של 21 מיליון נטבוקים משוק המחשוב ב-2011 ולהפסד של 26.5 מיליון ב-2012. הצמיחה הגדולה של הטאבלטים ותוצאת הקניבלזציה שהיא מביאה תלחץ על יצרני נטבוקים דוגמת אייסר".

"אפל תשלוט לפחות בשנתיים הקרובות"

"אנו מאמינים שמבנה תעשיית הטאבלטים בעתיד ייקבע על ידי תחרות בין פלטפורמות תוכנה דוגמת מערכת ההפעלה iOS של אפל והאנדרואיד של גוגל. לאורך הזמן גם פלטפורמות פתוחות יותר יצטרכו לכפות סטנדרטים על החומרה והממשק כדי לוודא שמפתחי תוכנה עובדים בצורה דומה". בגולדמן-סאקס אף מאמינים שהדור הרביעי (4G) יהיה זרז משמעותי לשוק הטאבלטים ב-3-4 השנים הבאות מכיוון שישפר משמעותית את מהירות העבודה שלהם ויגביר את נוחות השימוש.

גם אנליסטים מחוץ לגולדמן-סאקס מסכימים עם מסקנותיה של החברה בנוגע לעליית הטאבלטים ושליטתה של אפל. "לפחות לשנתיים הקרובות ניתן להניח בקלות שאפל תשלוט", אומר האנליסט אבי לבמה מקבוצת International Strategy & Investment. הוא מאמין שהתמחור האגרסיבי של אפל משאיר מעט מקום למתחרים, וכי רבים מהם ייפלו בדרך. בחברת המחקר Strategy Analytics מבוסטון מעריכים כי עד 2015 יגלגל שוק הטאבלטים 49 מיליארד דולר. בחברה מאמינים שהמגמה היא מעבר ממקלדות למסכי מגע, ושריבוי הטאבלטים בשוק יוריד את מחיריהם לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully