וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האייפון עוקב אחרינו"

20.4.2011 / 17:52

האייפון מתעד את מיקום המשתמש בקובץ ואף מעביר אותו למחשב בצורה שמאפשרת מעקב קל. כך טוען צמד חוקרים בריטיים

האם האייפון עוקב אחרינו? זה מה שטוענים (וכנראה גם מוכיחים) שני חוקרים בריטיים. הגרדיאן הבריטי מפרסם ידיעה לפיה שני חוקרי אבטחה גילו שהמכשיר הסלולרי מבית אפל מנטר את תזוזתו של המשתמש ושומר את הפרטים בקובץ סודי במכשיר, שאף מועתק למחשב המשתמש או לאייפד שלו כאשר הוא מסנכרן את האייפון. הקובץ כולל קווי רוחב וקווי אורך גיאוגרפיים של נקודות ציון בהן ביקר המשתמש, לצד פרטי זמן.

לדברי החוקרים, המשמעות היא שכל מי שגונב אייפון ומחשב של משתמש כלשהו יכול לגלות פרטים על תנועתו בעזרת שימוש בתוכנה פשוטה. "אפל מאפשרת לכל אחד – בעל קנאי, בלש פרטי עם גישה לטלפון ולמחשב שלך - להשיג פרטים על מיקומך, אמר פיט וורדן, אחד החוקרים.

וורדן הציג את המידע יחד עם שותפו אלסדייר אלן בוועידת Where 2.0 המתקיימת בסן פרנסיסקו היום, לאחר שהשניים גילו את הקובץ במקרה במהלך מחקר על מידע נייד. לדבריהם, רישום המידע הזה התחיל ביוני 2010, כאשר עודכנה מערכת ההפעלה iOS4, והוא מתבצע רק במכשיר האייפון. "זה ברור שיש בקובץ כמות מפחידה של פרטים על תנועותינו. לא נתקלנו בשום דוגמה דומה במכשירים של יצרנים אחרים", הם אומרים. "יתכן שאפל מתכננת פיצ'רים שדורשים היסטוריית מיקומים. העובדה שהקובץ מועבר (לאייפון או לאייפד חדשים) כאשר מבצעים העברת מידע בין מכשירים אינה מקרית". עם זאת, השניים סבורים שהמידע לא מועבר לאפל עצמה.

אי אפשר לחסום את המעקב

בעוד שעל גוגל נמתחה בעבר ביקורת על כך שהפעילה אפשרות שבמסגרתה יכולים משתמשים להגדיר שהטלפון יזהה את מיקומם, במקרה שהתגלה כעת באייפון המשתמש כלל אינו מודע למעקב ואינו מסכים לו או יכול לחסום אותו. צמד החוקרים הקימו אתר העונה על שאלות בנוגע לממצאיהם ומאפשר למשתמשי האייפון לגלות בעצמם אם הטלפון שלהם מספק את המידע, זאת בעזרת הורדת תוכנה קטנה.

גרהם קלולי, יועץ טכנולוגי בכיר במעבדות האבטחה "סופוס" אמר לגרדיאן: "אם המידע אינו דרוש לפעולה כלשהי, המכשיר לא צריך לשמור על פרטי המיקום ולא לשמור ארכיון מיקומים על המחשב". לדעתו אפל לא מנסה לעקוב אחר משתמשים, אלא אולי לייצר מידע שימושי לפרסום מבוסס מקום בעתיד. אפל סירבה להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully