וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת ההפעלה של גוגל תצא לשוק בקיץ

21.4.2011 / 12:47

על פי דיווחים, מחשבים ניידים עם ה-Chrome OS יצאו לשוק ביוני-יולי ויוצעו במסגרת מנוי חודשי בתשלום

מחשבים ניידים עם מערכת ההפעלה של גוגל, ה-Chrome OS, יצאו לשוק בסוף יוני/תחילת יולי. כך מדווח האתר neowin.net, שלדבריו נסמך על מקורות אמינים. גם בודקי בטא של כרום מדווחים כי לצד גרסאות הבטא הזמינות להם נוספה לאחרונה גרסה המוגדרת כיציבה. לדברי neowin.net, גוגל מתכננת צורת שיווק מקורית למוצר החדש – היא תמכור את המחשבים כחלק ממנוי המבוסס על שירות הדואר ג'ימייל, שיתומחר בין 10 ל-20 דולר בחודש. בשלב זה עדיין לא ברור מה תהיה מהות המנוי והאם הוא מתייחס למשתמשי ג'ימייל קיימים או ללקוחות משלמים של תוכנות גוגל השונות. במסגרת זאת תהיה החברה אחראית על חומרת המחשב ותחליף חלקים שיתקלקלו בו לכל אורך תקופת המנוי.

בנוסף לשיטה זו תאפשר גוגל גם קנייה חד-פעמית "רגילה" של המחשב (במחירים המוערכים בין 250 ל-600 דולר), אך סביר להניח שלא תשווק אותו כך בעצמה. בין החברות שיפיצו מחשבים ניידים עם כרום יהיו אייסר, אסוס, סמסונג וסוני. אלו יציעו נטבוקים עם מסכי 10 ו-12 אינץ' שיופעלו בעזרת מעבדי אינטל או NVIDIA. ייתכן שחלק ממחשבים אלו יהיו עם אפשרות Dual Boot – הנותנת למשתמש בחירה בין שתי מערכות הפעלה מקבילות.

גוגל הכריזה על העבודה על מערכת ההפעלה כרום כבר ביולי 2009. מדובר במערכת הפעלה קוד פתוח המתבססת על ליבת לינוקס ומיועדת בעיקר לגלישה באינטרנט ולהפעלת אפליקציות מהרשת, עם הסתמכות על מחשוב ענן. החברה הציגה הדגמה של גרסה מוקדמת של כרום כבר בנובמבר 2009 אך העבודה על המערכת המשיכה להשתרך והיא עדיין לא יצאה לשוק, למעט גרסת הדגמה שהועברה לשותפים ומפתחים. סנדר פיצ'יי, מנהל מוצר כרום בגוגל, אמר לאחרונה שהחברה עדיין מתקנת באגים במערכת ההפעלה ומשפרת את תאימותה למוצרים שונים כגון מצלמות דיגיטליות ושהציפיה היא שהמוצר יצא לשוק בקיץ של 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully