וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחטף בנו של קספרסקי

21.4.2011 / 16:44

נחטף בנו של יוג'ין קספרסקי, מייסד חברת אבטחת המחשבים הגדולה. החוטפים דורשים כופר של 3 מיליון יורו תמורתו

בנם של מייסדי חברת קספרסקי נחטף במוסקבה. דיווח של סוכנות הידיעות אינטרפקס ואתר Lifenews.ru גורס כי איוון קספרסקי, בן 20, בנם של מייסדי אחת מחברות אבטחת המחשבים הגדולות בעולם, נחטף ב-19 באפריל כשהוא בדרכו לעבודה. החוטפים, כך על פי הדיווח, דורשים מהוריו סכום של 3 מיליון אירו.

איוון הוא בנו של יוג'ין קספרסקי, שייסד עם אשתו נטליה את Kaspersky Lab, אשר הפכה בעשור האחרון לאחת מהחברות הבולטות ביותר בעולם בתחום אבטחת מחשבים. על פי מגזין פורבס, יוג'ין קספרסקי הוא אחד האנשים העשירים ביותר ברוסיה, עם הון אישי של כ-800 מיליוני דולרים.

לא ידוע האם המניע מאחורי החטיפה הוא כספי בלבד, או שמא מדובר בניסיון של גורמי פשע מאורגן להשפיע על הפעילות של קספרסקי. בשנים האחרונות התהדק הקשר בין פשעי מחשב לבין הפשיעה המאורגנת, כך על פי גורמים בטחוניים ברוסיה. בעבר, אמרו עובדי קספרסקי בשיחות עם וואלה! TECH כי הם מקבלים פניות מאנשים העוסקים בפשעי מחשב, שמנסים למכור לחברה "חיסונים" מפני ההתקפות שלהם, אך אמרו כי לא נתקלו באיומים מצד הגורמים. בו בזמן, אלכסנדר מואיסייב - המנהל את הפעילות של החברה באיטליה, סיפר לוואלה! TECH לפני מספר חודשים כי בחברה נתקלים בניסיונות יותר ויותר נואשים להפיל את אתר העדכונים של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • קספרסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully