וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב הולך להוליווד

26.4.2011 / 11:45

יוטיוב יתחרה באפל ובנטפליקס: חובר לאולפני סרטים הוליוודיים כדי לספק שירות השכרת סרטים ברשת

יוטיוב ישיק שירות של צפייה בתשלום לסרטים, כך טוען האתר thewrap.com. לדברי האתר, השירות יוכרז רשמית ויושק כבר בשבוע הזה או בשבוע הבא. אולפני סרטים מרכזיים ביותר ישתפו פעולה עם השירות החדש, ביניהם סוני, האחים וורנר ויוניברסל, ולצידם גם אולפני סרטים קטנים יותר ועצמאיים. יוטיוב סירבה להגיב בנושא, אך הזכירה כי כבר קיים באתר שירות המאפשר צפייה On Demand בסרטים שמספק גישה לאלפי סרטים כבר היום. עם זאת, עד היום לא הציעה יוטיוב סרטים משוק הקולנוע המרכזי. גם לאחר השקת השירות לא ייקחו בו חלק האולפנים פרמונט, פוקס ודיסני – שסירבו להצטרף למיזם. "אנו מאמינים שזה יתחיל עם VOD אך יתרחב עם הזמן גם למכירת עותקי סרטים", אמר בכיר באחד מהאולפנים ההוליוודיים שחתמו על ההסכם עם יוטיוב.

השירות החדש הוא שיתוף הפעולה הגדול ביותר בין חברת טכנולוגיה לאולפנים הוליוודיים מאז שהושק שירות השכרת הסרטים של אייטונס ב-2008. עם המיזם החדש יצטרף יוטיוב מבית גוגל לשוק תחרותי בו כבר קיימות מספר שחקניות גדולות – הבולטות שבהן הן נטפליקס (החולשת על יותר מ-60% משוק זה) ושירות אייטונס של אפל (המאפשר גם כן צפייה בסרטים, אך פופולרי יותר בהורדות מוזיקה). בחודש שעבר אף נודע על שיתוף פעולה בין פייסבוק לאולפני האחים וורנר, במסגרתו ניתן יהיה לצפות בתשלום בסרטי האולפן ברשת החברתית. בניגוד לרוב מתחריו, יוטיוב צפוי להציע הקרנת סרטים חדשים כבר ביום בו הם יוצאים לספריות הווידאו. עדיין לא ידוע מה תהיה עלות הצפייה בסרטי קולנוע דרך יוטיוב, אך מדף חסוי של יוטיוב אליו הצליח להגיע עיתונאי רשת ניתן ללמוד שהמחירים ינועו בין 2 ל-4 דולר.

"כדי לשנות את עובדת היותו של שירות ההשכרות שלה עסק שולי ולהתחרות עם אייטונס, יוטיוב צריך את אותו המלאי. הוא גם צריך למכור לאנשים את התחושה שיוטיוב הוא המקום הטוב מכולם לצפייה בסרטים, במיוחד סרטים בתשלום. לא יזיק ליוטיוב לעשות משהו שאפל לא עשתה – להציע שירות מנויים במחיר נמוך יותר מזה של נטפליקס", נכתב בדברי פרשנות באתר paidcontent.com. "משמעותה של השותפות החדשה יהיה עידן חדש לשיתוף פעולה תכני ליוטיוב/גוגל, עם משמעויות למוצר הגוגל TV", קובע הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ'.

  • עוד באותו נושא:
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully