וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני מודה: מאגר המשתמשים של פלייסטיישן 3 נפרץ

רשומים לשירותי הרשת של פלייסטיישן 3 ו-PSP? בסוני מודים כי המידע שלכם, כולל פרטי כרטיס אשראי, אולי נגנב

שבוע לאחר שכיבתה את שירותי הרשת של פלייסטיישן 3 ו-PSP, סוני מוכנה להודות: המידע האישי שלכם אולי נגנב. בהודעה שפורסמה בבלוג החברה, ונשלחת בשעות אלה לכל 70 מיליוני המשתמשים הרשומים לשירות, מספרת סוני לראשונה את הגרסה שלה למה שהתרחש.

"גילינו כי בין 17 ל-19 באפריל, מידע מחשבונות מסויימים של PSN ושירות Qriocity [שירות תוכן אודיו/וידאו של סוני – ד.ו] נחשף בעקבת גישה לא חוקית ולא מורשית לרשת שלנו.” נכתב בפניה למשתמשים. בעקבות הגילוי, כיבתה סוני את השירותים המקוונים, שכרה חברת אבטחה חיצונית שתחקור את הפריצה, והחליטה לבנות מחדש את תשתית האבטחה של בסיסי הנתונים שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השירותים לא עובדים כבר שבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה נגנב?

אך אילו פרטים דלפו? בסוני לא בטוחים, אך לא שוללים כלום – גם לא גניבת פרטי אשראי. “למרות שאנו עדיין חוקרים את התקרית, אנו מאמינים כי אדם לא מורשה קיבל גישה למידע הבא: שם, כתובת, מדינה, כתובת אימייל, תאריך לידה, סיסמה, ושם משתמש.” נכתב בהודעה. "יכול להיות שפרטי הפרופיל שלכם, הכולל היסטוריית רכישות וכתובת חיוב, כמו גם תשובות לשאלות אבטחה, נחשפו. אם אישרתם תת-חשבון של קטין, גם המידע שלו עלול היה להיחשף. למרות שאין ראיות, נכון לעכשיו, לכך שפרטי אשראי נלקחו, אנו לא יכולים לשלול את האפשרות.”.

בסוני אף מזהירים מפני הונאות אותן ניתן לבצע באמצעות מידע שנחשף. “למען בטחונכם, אנו מפצירים בכם לשים לב להונאות מייל, טלפון ודואר, אשר מבקשות מכם מידע אישי או רגיש. סוני לא תיצור עמכם קשר באף דרך, כולל מייל, ותבקש מספר אשראי, מספר זהות או מידע אישי אחר. אם אתם מקבלים בקשה למידע הזה, אתם יכולים להיות בטוחים שסוני היא לא זו שמבקשת אותו".

לא סתם חנות

אם זה לא מספיק, בחברה מזכירים לכם כי אם השילוב של פרטי גישה בו השתמשתם ל-PSN נמצא גם בשירותים אחרים, כדאי לכם להחליף סיסמה. הדבר נכון גם לגבי השירותים של סוני עצמה, כשאלה יחזרו לפעול. ומתי זה יקרה? בסוני לא יודעים לומר, אך מקווים להחזיר גישה לחלק מהשירותים בתוך שבוע.

נכון לעכשיו, נראה כי מדובר באחת מתקריות אבטחת המידע החמורות ביותר שהתרחשו ברשת האינטרנט מאז ומעולם, זאת עקב גודל מאגר המידע שנחשף. עם זאת, נכון להיום לא ידוע האם המאגר נגנב כלל, או שמא הפורצים רק ניגשו אליו. כמו כן, בניגוד לדיווחים שהתפרסמו בחלק מכלי התקשורת העולמיים בסוף השבוע האחרון, לא ידוע על מעצרים שבוצעו בעקבות חקירת הפרצה.

שירותי ה-Playstation Network אינם רק חנות לפלייסטיישן 3 ול-PSP הניידת, כי אם התשתית עליה מבוססים רוב רובם של משחקי האונליין שהושקו לשתי הקונסולות של סוני. היותם של השירותים האלה לא זמינים מונעת מכל המשתמשים לשחק במצבי משחק מקוונים, לגשת לתוכן מולטימדיה בשירות Qriocity ולקנות תוכן מהחנות המקוונת. בו בזמן, מנגנוני עדכון משחקים ועדכון הקונסולות עצמן נשארים פעילים, ודפדפן האינטרנט המובנה בפלייסטיישן 3 עובד כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully