וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה מפטרת אלפים

27.4.2011 / 12:54

תהליך שיקום בענקית הסלולר המדשדשת ילווה בפיטורי 4,000 איש ובהתמקדות במכשירי Windows Phone 7

אלפי עובדים של חברת נוקיה עומדים ללכת הביתה. הבוקר הודיעה החברה על תוכניות היערכות מחדש של כוח העבודה שלה, שיכללו פיטורים של כ-4,000 איש (מתוך כ-130 אלף עובדים) עד סוף 2012. רוב המשרות שיבוטלו הן בבסיס החברה בפינלנד ובסניפיה באנגליה ובדנמרק. בנוסף, החברה מעבירה את כל פעילויות מערכת ההפעלה סימביאן, כולל 3,000 העובדים העוסקים בנושא, לחברת Accenture. זו, מצידה, תספק לנוקיה שירותי תוכנה למכשירי הסמארטפון שלה.

נוקיה שואפת לצמצם את הוצאותיה בתחומי המכשירים והשירותים במיליארד יורו עד שנת 2013 ולהשקיע משאבים רבים יותר בייצור מכשירי טלפון המבוססים על מערכת ההפעלה Windows Phone 7 של מיקרוסופט. החברה מתכוונת לבודד את מחלקות המחקר ופיתוח המוצר שלה ולהביא לכך ש"לכל אחת מהן יהיה תפקיד ברור ומשימה ברורה". נוקיה מסרה כי הצמצומים יתקיימו בשלבים, ושעובדים שפוטרו ימשיכו לקבל שכר עד סוף 2011. "זוהי מציאות קשה, ואנו פועלים בשיתוף העובדים והשותפים שלנו למצוא לעובדים המפוטרים תוכניות העסקה מחודשת", מסר מנכ"ל החברה סטיבן אלופ והוסיף ש"יש לנו כעת בהירות לגבי דרכנו הלאה, שממוקדת במנהיגות בשוק המכשירים החכמים ובטלפונים ניידים".

מערכת ההפעלה הנוכחית של נוקיה – סימביאן – נחשבת לכושלת ולאחת שאינה מצליחה להתמודד כראוי בשוק הסמארטפונים הנוכחי. לפני כחודשיים פורסם מכתב של מנכ"ל נוקיה, בו לא חסך בתיאורים על המצב הקשה אליו הגיעה החברה, מתח ביקורת על תפקודה בשנים האחרונות והשווה אותה לאדם שעומד על אדמה בוערת. מכתב זה הכין את הקרקע להכרזה על שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט, שנחתם סופית בשבוע שעבר. באותו שבוע אף פורסמו נתוניה הרבעוניים של נוקיה, שהציגו ירידה נוספת בהכנסות ותחזית פסימית לקראת הרבעון הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully