וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל השיקה את כרום 11

28.4.2011 / 12:10

חודש וחצי לאחר גרסת הדפדפן הקודמת, משיקה גוגל את כרום 11. החידוש הבולט: יכולת זיהוי דיבור ותרגומו לשפות שונות

גוגל עומדת בהבטחתה לספק מעגל פיתוח מהיר לדפדפן כרום ולהוציא גרסאות יציבות חדשות כל מספר שבועות: כחודש וחצי בלבד לאחר השקת גרסה 10, משיקה החברה את הגרסה הבאה. "כרום 11" זמין להורדה למערכות ההפעלה חלונות, מקינטוש ולינוקס, וכולל בתוכו מאות תיקוני באגים וכן פיצ'ר חדש של תרגומון דיבור. היכולת החדשה הזאת, שנבנתה בעזרת טכנולוגיית HTML5, מאפשרת למשתמש לדבר באנגלית למחשב עם מיקרופון ולקבל תרגום למה שאמר באחת מ-50 שפות. השירות אמור לפעול בשורה של אתרים, כאשר מטבע הדברים Google Translate הוא הראשון שתומך בו. בין השאר נועד הפיצ'ר החדש לסייע לאנשים עם מוגבלויות שמתקשים להשתמש במקלדת, וכן מכין את הקרקע לשלב בו מחשבים יופעלו בעזרת פקודות קוליות במקום הקלקות והקשות.

הגרסה החדשה כוללת האצת חומרה ואמורה להיות מהירה יותר מהגרסה הקודמת (שמצידה הייתה מהירה יותר מקודמותיה). גוגל תיקנה בדפדפן 25 בעיות אבטחה, מתוכן 15 שנחשבו לסיכון גבוה. מהצד הקוסמטי – עדכנה גוגל קלות את הלוגו של הדפדפן. במקביל כבר עובדת החברה על גרסה 12, שתכלול מנוע ג'אווה-סקריפט חדש.

נתח השוק של הדפדפן כרום עולה בעקביות, והוא עבר כבר את ה-10%. עם זאת, הוא ניצב בפני תחרות קשה במלחמת הדפדפנים. לפני מספר ימים נושע שגרסה 4 של הדפדפן פיירפוקס שברה שיאי הורדות עם 100 מיליון הורדות בחודש אחד. גרסה 9 של אינטרנט אקספלורר מבית מיקרוסופט קיבלה ביקורות טובות, אך לא הורדה בכמות כה גדולה – ככל הנראה בין השאר מכיוון שהיא עובדת רק על מערכת ההפעלה "חלונות 7".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully