וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקווה הלבנה הגדולה

28.4.2011 / 17:15

אפל השיקה אייפון בצבע לבן, שכמו החתונה המלכותית זכה לכיסוי תקשורתי רחב ומוגזם בגלל ה"מי" ולא בגלל ה"מה"

ידיעה ב-PC World מספרת היום על תורים ארוכים בחנויות אפל בבייג'ין, עם מאות לקוחות המעוניינים לקנות את המוצר החדש שהשיקה החברה. חלקם חיכו בתור יותר משלוש שעות. אם אתם תוהים איך לא שמעתם על שום השקה של אפל שמתקיימת היום, ולא מבינים איך מוצר חדש של הענקית הצליח לעבור לכם מתחת לרדאר – אתם רק חצי צודקים. אותו "מוצר חדש" הוא בערך בן שנה – האייפון 4. אז מה חדש פה ולמה התורים? בגלל הצבע.

כן, החל מהיום מציעה אפל ב-20 מדינות את הדגם האחרון של הטלפון הסלולרי שלה בצבע לבן, בנוסף לזה השחור. זה כל ההבדל בין שני המכשירים. הצבע. אפשר לנחש שלגבי כל מוצר אחר בעולם האלקטרוניקה ה"חידוש" הזה היה נון-אייטם. מי מקדיש ידיעות חדשותיות (לא אחת, לא שתיים וגם לא מאתיים) לצבע נוסף של מוצר קיים? אבל לא כשמדובר באפל. קצת כמו פייסבוק באינטרנט, בעולם המוצרים האלקטרוניים כל שיהוק שעושה החברה גורר סיקור תקשורתי ענף. סוגיית ה"מתי יצא האייפון 4 בלבן" מעסיקה את עיתונות המחשבים כבר חודשים ארוכים, וזו מלאה בספקולציות בנוגע לעיכוב הרב בהשקתו. שוב ושוב הבטיחה הידיעה התורנית על יציאה קרובה של המכשיר הנכסף, ושוב ושוב דחתה אפל את השקתו.

רק הייתה חסרה טבלת ייאוש

כולנו רגילים לפרומואים חסרי הפרופורציה שנותנת העיתונות העולמית למוצריה החדשים של אפל. גם אנחנו חוטאים בכך ומסקרים את השקות החברה בבולטות נדירה. אך בעוד שמכשיר מהפכני כמו האייפון הראשון ומכשיר משנה שוק כמו האייפד מביאים איתם את החדשנות הטכנולוגית שמצדיקה סיקור נרחב מהרגיל, לאייפון הלבן זה לא באמת מגיע (ולכן גם לא התייחסנו לנושא עד ההשקה היום). איזה תירוץ יש לסקר כך מכשיר קיים שמושק בצבע חדש? סקירה של עיתונות הטכנולוגיה האמריקאית המקוונת העבירה את ההרגשה שכל מה שנשאר זה לשים טבלת ייאוש בראש כל אתר טכנולוגיה שסופרת את הימים עד שהמלך סטיב יעניק לנתיניו את האייפון החדש בצבע לבן. העם דורש: תנו לנו לבחור בלבן – ולא בשחור!

"ההמתנה שווה את זה. אני ממש מצפה להשיג אותו. כולם אוהבים את הצבע הלבן, הוא תמיד נמכר טוב", אמר ל-PC World בחור בן 26, אחד מהסינים הממתינים בתור ההוא בבייג'ין. "לבן הוא בהיר יותר", הכריזה ממתינה אחרת את המובן מאליו. "הצבע הזה גורם לך להרגיש צעיר יותר", הוסיפה, ונשמעה יותר כמו אמריקאית שטופת מוח מפרסומות מטשטשות חושים מאשר מאזרחית של מדינה קומוניסטית קשוחה.

לשמחת אלו ודומיהם – יום ההשקה החגיגי הגיע לבסוף. זה קורה בסמוך מאוד לחתונה המלכותית בבריטניה. עיתוי הולם, שכן בשני המקרים מדובר באירועים שכיחים וטריוויאליים שזוכים לחשיפה תקשורתית עצומה וחסרת פרופורציה רק בגלל ה"מי" ולא בגלל ה"מה". "האייפון 4 הלבן סוף סוף הגיע והוא יפהפה", כתב בהתרגשות פיליפ שילר, סמנכ"ל שיווק עולמי באפל. "אנו מעריכים את כל אלו שחיכו בסבלנות בזמן שעבדנו כדי לוודא שכל פרט נעשה נכון". קצת קשה להבין כמה פרטים כאלו כבר יש במשימה שנשמעת פשוטה כל-כך – לייצר למכשיר כיסוי לבן במקום שחור, אבל שילר מסביר ש"זה לא פשוט כמו להפוך משהו ללבן".

זה לא קל להיות לבן

"יש הרבה יותר פרטים שקשורים למדע של החומר ממנו המכשיר עשוי ואיך הוא מחזיק עם הזמן, וגם איך זה עובד עם החיישנים", אמר בראיון לאתר הטכנולוגיה הבולט All Things Digital. הוא אף הסביר שבתהליך הפיתוח התגלו "אינטראקציות לא צפויות בין צבע המכשיר וחלקים פנימיים שלו", ושכמו אדם בהיר – גם מכשיר בהיר צריך הגנה טובה יותר מפני השמש. נו טוב.

אז עכשיו יש אפשרות לקנות אייפון לבן ולא רק שחור. ואם אפל תהיה צמאה לעוד סיקור תקשורתי (אל דאגה, זה לא יקרה. המנה הגדושה אליה היא רגילה תימשך) – יש לי רעיון עבורה: תמלמלו משהו על אייפון כחול. זה יבטיח לכם סיקור תקשורתי אינטנסיבי של ההכנות לאירוע במשך חודשים ארוכים, פלוס חגיגה המונית ביום ההכתרה, סליחה – ההכרזה. באמת, מי צריך לטרוח לחדש משהו כשאפשר לקבל התייחסות כל-כך נרחבת בזכות צבע חדש?

ישראל, אגב, אינה מופיעה ברשימת 20 המדינות בהן יושק האייפון הלבן. זה קצת מחזיר אותנו לימים בהם האייפון (הראשון) הגיע לארץ במזוודות של חוזרים מחו"ל. אלו נפנפו בו כסמל סטטוס וכפריט נחשק מז'אנר ה"פה אין את זה – אבל לי יש כזה". יהיה מעניין לראות אם זה מה שיקרה בקרוב עם האייפון הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully