וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייבאתם ספר אלקטרוני? כנראה מגיע לכם כסף

סיווג של ספרים אלקטרוניים כצגים גרם למכס לגבות עליהם מס של 15%. לאחר חשיבה מחודשת, הסכימו במכס לבטל את המס ולהחזיר את ערכו למי שכבר שילם

ייבאתם ספר אלקטרוני - קינדל של אמזון, למשל - מחו"ל? שילמתם מס קניה? כנראה שמגיע לכם כסף. פניית וואלה! TECH לרשות המיסים העלתה כי כל מי שהזמין ספר אלקטרוני ושילם עליו, בנוסף למע"מ, גם מס קניה, זכאי להחזר של המס, שיכול להגיע למאות שקלים. במכס לא יזמו פניה לציבור בנושא, כדי ליידע את מי ששילם מס שלא לצורך, אך אישרו את הדברים לאחר הפניה.

הסיבה לכך היא סיווגו מחדש של הספר האלקטרוני (קורא דיגיטלי בלשון המכס), אשר נחשב בתחילת הדרך ל"צג" – וככזה היה חייב ב-15 אחוזי מס קניה בנוסף ל-16 אחוזי מע"מ. לאחר בחינה מחודשת סווג הספר האלקטרוני כמוצר שלא חייב במס קניה. במקרה של ספר כמו Kindle, בגרסה הבינלאומית שמחירה עומד על 139 דולרים , חמישה עשר אחוזים הם כ-70 שקלים.

למרות הסיווג המחודש, ספר אלקטרוני שיובא בשבוע שעבר עדיין חויב במס קניה. במכס הסבירו לנו כי ההודעה על סיווג מחדש טרם הגיעה לבתי המכס, והיא צפויה להיקלט בימים הקרובים. עם זאת, לטענת המכס, " אין משמעות לתאריך המדויק בו התקבלה ההחלטה להבהיר לבתי המכס את הסיווג של הפריט. ההחלטה מתייחסת לסיווג הנכון של אותו המכשיר בכל מועד שהוא, גם לפני קבלת ההחלטה וההבהרה לבתי המכס." בנוסף, מבהירים לנו במכס כי " ניתן להגיש ערעור, גם לאחר שחרור הטובין. כל מקרה ייבדק לגופו וההחלטה תתקבל בהתאם לנתונים שיוצגו". את הטופס באמצעותו תוכלו לערער על גובה המס ששילמתם ניתן לקבל במכס או בכל סניף דואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully