וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחתנים ברשת

1.5.2011 / 18:15

החתונה המלכותית של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון שברה שיאי צפיות והתייחסויות ברשת. גם הקוריוזים זכו להד חזק

יומיים לאחר החתונה המלכותית בין הנסיך הבריטי וויליאם לבחירת ליבו קייט מידלטון, מתברר האירוע כנקודת ציון בתולדות הרשת. הצפיה באירוע ובהתייחסות אליו שברו שיאים ושוב הראו שהעולם (לפחות המערבי) הוא כפר גלובלי אחד.

עוד לפני שהחתונה בכלל התקיימה כבר הספיק האירוע החגיגי להציג מספרי רשת מרשימים:

- 2.1 מיליון ציוצים בנושא נשלחו בטוויטר בשבוע הקודם לחתונה.

- 1.77 מיליון שורות סטטוס פומביות בפייסבוק כללו את המילים Royal Wedding בחודש שלפניה.

- סרטון הווידאו הרשמי "הזמנה לחתונה המלכותית" נצפה מעל ל-800,000 פעם (כעת הוא כבר מעבר ל-1.6 מיליון).

- באי-ביי נפתחו לא פחות מ-400,000 מכירות פומביות של פריטים הקשורים לחתונה.

- ב-25 באפריל החיפוש "קייט מידלטון" עבר בגוגל לראשונה את החיפוש "ליידי גאגא".

יום החתונה: שוברים שיאים

ביום החתונה עצמה שידור ה-Streaming של הטקס זכה למספר צפיות גבוה יותר מזה של המונדיאל שהתקיים בשנה שעברה (בממוצע כ-2 מיליון בו זמנית בכל רגע). חיפוש הגוגל Royal Wedding היה שאילתת החיפוש השכיחה ביותר בעולם.

התנועה לאתרי חדשות באירופה זינקה, עם יותר מ-1.6 מיליון עמודים נצפים בכל דקה. אתר יאהו דיווח ששתי כתבות הקשורות לחתונה קיבלו יחד 6 מיליון צפיות. שידור הווידאו של החתונה ביאהו שבר את כל שיאי האתר, ועבר את מספר הצופים של שידורי הלווייתו של מייקל ג'קסון והשבעתו לנשיאות של ברק אובאמה.

כאשר הטקס נכנס לשעות הבוקר בארצות הברית – עלה מספר העמודים הנצפים הקשורים לנושא ל-5.4 מיליון בדקה. ארצות הברית גם הייתה המדינה שייצרה את מירב ה"באזז" על האירוע (למרות שרובו התרחש בשעות הלילה של המדינה), עם 55.8%. אנגליה עצמה נמצאת רק במקום השני, עם 16.9%. אחריהן: אוסטרליה (3.2%), קנדה (2.9%) ואינדונזיה (1.6%).

גם המדיה החברתית המשיכה להיות פעילה: בפייסבוק התייחסו 6.8 מיליון משתמשים לחתונה ובטוויטר כל עשרת ה-Trending Topics המובילים היו קשורים אליה.

שירות webtrends ניסה לפלח את ההתייחסויות השונות במדיה החברתית לחתונה. לפי הנתונים שלו, מתוך 2.7 מיליון סטטוסים וציוצים ב-24 השעות שבמהלכן התקיים האירוע, מי שזכתה למירב ההתייחסויות הייתה דווקא מלכת אנגליה אליזבת' בעצמה, עם 35% מכלל ההתייחסויות.

מובילת ה'מימים': הילדה השושבינה

כמו בכל אירוע משמעותי, גם החתונה המלכותית תיזכר בזכות כמה רגעים לא מתוכננים - פאשלות ופאדיחות קטנות שהופכות ל-Meme (קטע אינטרנטי ויראלי). ביומיים האחרונים מסתובבת ברשתות החברתיות תמונה קצת מביכה בה תפס הצלם את קייט מידלטון כורעת אל מול בעלה הטרי במה שמייצר אסוציאציה של אקט אוראלי.

פיפה מידלטון, אחותה בת ה-27 של הנסיכה, הפכה לכוכבת רשת לא מאוד מתוכננת - הן בגלל יופיה והן בגלל הלבוש איתו בחרה להגיע לטקס: שמלה לבנה (למרות הנוהג שבחתונה רק הכלה לובשת לבן) שהחמיאה מאוד לגופה - ובעיקר לישבנה. העם הבריטי כל-כך התלהב מהתחת שהוצג על השטיח האדום, שנפתחה עבורו קבוצת מעריצים בפייסבוק, בשם Pippa Middleton Ass Appreciation Society. נכון לעכשיו יש לקבוצה יותר מ-92 אלף לייקים.

הסקס-אפיל המופגן של פיפה הוליד בטוויטר לא מעט ציוצים שטענו שהיא למעשה מרשימה יותר מכלת השמחה ושאולי היא זו שהייתה צריכה לצעוד יד ביד עם הנסיך. שמה של פיפה אף הפך לאחד ה"טרנדינג טופיקס" בטוויטר. קבוצה נוספת שנפתחה בפייסבוק קוראת לילד בשמו: "הרגע המביך בו את הופכת לסמל מין בחתונה של אחותך".

מבחינת וידאו ויראלי, הסרטון שככל הנראה לוקח את כל הקופה הוא The T-Mobile Royal Wedding, סרטון פארודי על החתונה, שכבר עבר את ה-17.5 מיליון צפיות. בהתחשב בכך שמדובר בסרטון לא מתוחכם במיוחד, שלא כולל באמת אף אחד מכוכבי החתונה, ההצלחה שלו היא סוג של נס יוטיוב קטן.

סרטון פופולרי נוסף (אם כי הרבה פחות יחסית לקודמו - "רק" 400 ומשהו אלף צפיות עד הלום) הוא זה של ה-Other Guys, חבורת גברים שמבצעת את השיר Bad Romance של ליידי גאגא כמחווה לזוג המלכותי.

אבל מי שעושה רושם כזו שלוקחת את כל הקופה כ-Meme של החתונה המלכותית היא ילדה בת 3 בסך הכל. שמה גרייס ואן-קאטסום והיא, ככל הנראה, לא אוהבת הרבה רעש והמולה. לכן למרות תפקידה כשושבינה בחתונה המלכותית - לא היססה להחמיץ פנים ולסתום את אוזניה כאשר עמדה לצד הזוג הנשוי הטרי על המרפסת של ארמון באקינגהם, ולשבור קצת את מפגן ההרמוניה. ואן-קאטסום הונצחה בשלל תמונות וקטעי וידאו שמתעדות את התמרמרותה והפכה ללהיט רשת מהיר. וכמו שקורה פעמים רבות לכאלו, כבר עושים פוטו-מונטאג' של תמונותיה מהאירוע עם תמונות אחרות ואישים שונים, ביניהם דונלד טראמפ, צוות שופטי "אמריקן איידול" והזמרת הצעירה רבקה בלאק - להיט רשת ויראלי בעצמה.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully