וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: יועץ לאומי ללוחמת סייבר

12.12.2011 / 14:12

ראש הממשלה ימנה יועץ אישי ללוחמת סייבר שיסייע בהיערכות מחודשת מול האיומים. יו"ר חברת החשמל: חייבים פתרון כולל

ראש הממשלה בנימים נתניהו עומד למנות יועץ אישי ללוחמת סייבר, כך הוכרז היום (ב') בוועידת ישראל לעסקים שעורך העיתון גלובס. עד שייבחר המועמד לתפקיד ימלא אותו באופן זמני הפרופ' יצחק בן ישראל, ראש סדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל-אביב וראש המולמו"פ. בפאנל "סייבר – הזדמנויות ואיומים" שנערך לאחר ההכרזה בירך בן-ישראל על היוזמה ואמר כי תקציב הפעילות יהיה של כ-500 מיליון שקלים, מתוכם 200 יגויסו מהסקטור הציבורי-עסקי.

"סיפור האבטחה נעשה הרבה יותר מורכב. כבר לא מדובר רק גניבת מידע או כסף אלא בשיבושים במערכות חיים שיתמוטטו. כל מערכות החיים העיקריות נשלטות על ידי מחשב. אפשר, למשל, לפרוץ למחשבים של חברת חשמל כדי לפגוע בטורבינות. זה נעשה בברזיל פעמיים. כל יום יש כמה איומים חדשים, ואי אפשר להסתמך רק על מה שקיים בדלתות הסגורות של מערכת הביטחון. חייבים לעבור לשיטה בה רוב המרחב האזרחי מוגן על ידי תקינה כלשהי", אמר בן-ישראל.

חברת החשמל כפיילוט?

גם שאר המשתתפים בפאנל הסכימו כי יש צורך בפתרון כולל ולא בפתרון נקודתי. יו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל סיפר כי יש ניסיונות רצופים לפריצת מערכת החשמל, וההערכה היא כי אלו יהפכו ליותר ויותר מתוחכמים. "הפתרון הנקודתי, מתוחכם ככל שיהיה, לא יעזור למנוע פריצה לנקודה אחרת. לכן צריך פתרון של אינטגרציה. התשתית הענקית של יצור החשמל מופעלת היום על ידי מרכז אחד – מרכז ניהול המערכת. התקשורת הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהשליטה על החשמל. לצידו של הקו החשמלי קיים סיב אופטי שמאפשר לדבר עם המערכות השונות. חשמל הולך יותר ויותר ביחד עם תקשורת. זה הופך אותו ליותר יעיל אבל גם יותר חשוף – וחייבים לתת לזה תשובה", אמר.

"חייבים לשמור על התשתית הזו כדי לספק הגנה במצבי חירום. אין לנו את הפריבילגיה להיות בלי חשמל – גם כשאין מלחמה. מאבטחה נקודתית בתחום אבטחת המידע שעברה לאבטחת רשת אנחנו מבינים שהיום אנו מדברים על בטיחות סייבר – מערכת שלמה שתבקר, תפקח, תנטר, תצליח לזהות מהר איפה יש חדירה. מערכת שתצליח לבודד את האזור הזה ולפעול כמה שיותר מהר בשני מאמצים: לאפשר זרימה של חשמל מחוץ למוקד הבעיה ולפתור את הבעיה. זה יקר, אבל זה חיוני. אין לנו ברירה". רון-טל קרא מעל הבמה לממשלה להשתמש בחברת החשמל כפיילוט עבור מאמץ הגנתי שכזה. "חברת החשמל תהווה החלוץ לפני המחנה לטיפול מדינת ישראל באיום הסייבר ואפעל לשם כך ככל שנדרש".

דרוש: מטכ"ל סייבר

יאיר כהן, מנהל חטיבת ICS באלביט מערכות אמר כי הסייבר מטשטש לחלוטין את התיחום בין התחום הביטחוני הצבאי הקלאסי למגזר האזרחי. "אפשר לשבש אורחות חיים של מדינה וצבא במימד א-סימטרי. דברים שלא מתמוטטים איתם אבל גם לא יכולים לחיות איתם. אפשר ליצור קטסטרופה מאין כמותה לצבא חזק ומדינה חזקה. צריך מרכז שליטה ובקרה כמו במכלולים אחרים כמו חיל האוויר ובמטכ"ל. צריך לקבל את כל האינפורמציה של אותן רשתות חיוניות, כדי שאפשר לבצע עליהן מחקרים חכמים כדי לדעת אם נפרץ או לא. חייבים כלי מחקר חכמים שלא קיימים היום. מדינת ישראל יכולה להיות בית הסייבר העולמי, משום שאבני הבניין של הסייבר הם אבני הבניין של עולם אבטחת המידע החי והקיים. אם לא נהיה מובילים בתחום הסייבר נהיה מובלים. יש לנו יתרון יחסי גדול וצריך לנצל אותו ולמפות אותו".


עוד בנושא:

- מומחי אבטחת מידע: "כמעט אין דרכים טובות להתגונן מפני מתקפת DDOS"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכמה: יש צורך בפתרון כולל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully