וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל: המותג החזק בעולם

9.5.2011 / 12:05

אפל מדיחה את גוגל מראש טבלת המותגים הרווחיים בעולם. שווי המותג של החברה עומד על 153.3 מיליארד דולר

חברת אפל מחזיקה כיום במותג החזק בעולם, ועוברת לראשונה את גוגל, שאחזה בתואר זה בארבע השנים האחרונות. כך קובעת Millward Brown Optimor, חברת בת של חברת WPP. לפי מחקר שערכה, שווי המותג של אפל עלה ב-84% בשנה האחרונה והגיע ל-153.3 מיליארד דולר. המותג של גוגל, לעומת זאת, איבד שני אחוז מערכו והוא שווה כיום 111.5 מיליארד דולר. במקום השלישי עומדת IBM, שעלתה ב-17% ושווה 100 מיליארד, ואחריה חברת המזון המהיר מק'דונלדס. באופן כללי ניתן לומר שחברות הטכנולוגיה והטלקום שולטות ברשימת הדירוג. הן מהוות שליש ממאה המותגים המובילים.

"זה ברור שכל עובד אפל, מסטיב ג'ובס עד למתמחים זמניים רואים את הגנת וטיפוח המותג כעדיפות ראשונה", אומרת מנכ"לית Millward Brown Optimor איילין קמבל. לפי המחקר, גרסאות חדשות של האייפון, האיימק והאייפד עזרו לאפל כמעט להכפיל את מכירותיה ואת הרווח שלה ברבעון האחרון. ערך מניותיה עלה והיא כיום חברת הטכנולוגיה הרווחית בעולם (לאחר שעברה את מיקרוסופט). כמו כן, היא החברה המובילה במכירת מחשבי לוח.

עוד חברת טכנולוגיה שטיפסה במעלה סולם המותגים היא פייסבוק, ששווי המותג שלה עלה ב-246% השנה (הצמיחה המהירה ביותר) ושם אותה במקום ה-35, עם שווי של 19.1 מיליארד דולר. מיקרוסופט עלתה ב-2% ונמצאת במקום החמישי, עם שווי מותג של 78.2 מיליארד דולר. אמזון עברה את ענקית הקמעונאות וול-מרט, עלתה ב-37% והגיעה לשווי של 37.6 מיליארד דולר. "אמזון הרוויחה משמעותית מכך ששילבה באתר שלה ביקורות של המשתמשים. היום כולם עושים זאת, אך אמזון הייתה הראשונה, וזה עשה עבורה עבודה מצוינת בבניית אמון", מאבחנת המנכ"לית קמבל. את הירידה של גוגל היא מייחסת בעיקר להשקעות כבדות של החברה בפלטפורמות סלולריות ובדפדפן כרום. "גוגל עדיין די לוהטת. היא נשארת אחד המותגים הנחשקים והאמינים ביותר", היא אומרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully