וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נכנסת לענן המוזיקה

10.5.2011 / 12:18

גוגל תתחרה באמזון ובאפל: תשיק מחר שירות המאפשר לנגן קבצי מוזיקה למכשירי קצה דרך שרת אינטרנט

גוגל תשיק מחר שירות מוזיקה מבוסס ענן. בדומה לשירות שהחלה אמזון להציע לפני חודשיים, תציע גוגל אפשרות להעתקת קבצי מוזיקה לשרת אינטרנט שיאפשר גישה להשמעת קבצים אלו מתחנות קצה דוגמת מחשבים, מכשירי טלפון ניידים ומחשבי לוח. השירות אף יאפשר יצירת רשימות השמעה לפי בחירת המאזין ויכולת להאזין לחלק מהשירים גם במצב אוף-ליין, כאשר אין חיבור אינטרנטי זמין.

גוגל תכננה גרסה מתקדמת יותר של השירות, שתעבוד בשיתוף חברות התקליטים הגדולות, אך לא הצליחה להגיע איתן להסכמות והחליטה להשיק שירות צנוע יותר בשלב זה. כתוצאה מכך, לא תוכל גוגל למכור שירים בשירות – בניגוד לאמזון. "לצערנו, כמה מהלייבלים פחות התמקדו על החזון החדשני שלנו ויותר על תנאים עסקיים", אמר ג'יימי רוזנברג ממחלקת התוכן הדיגיטלי בפלטפורמת אנדרואיד של גוגל לאתר All Things Digital. הוא ציין שגוגל מקווה להמשיך בדיונים עם החברות כדי להגיע לבסוף לעמק השווה. גם גוגל וגם אמזון טוענות שהן כלל לא צריכות רישיון של חברות התקליטים כדי לאפשר למשתמשיהן לאחסן קבצי מוזיקה, מכיוון שהפעולה דומה להעתקת קבצים קיימים של המשתמש עבור צורכי גיבוי. "זהו למעשה שירת אחסון אישי, כפי שהיית מעביר שירים לאייפד או לכונן גיבוי קשיח", טוען רוזנברג.

השירות של גוגל יושק מחר בגרסת בטא למוזמנים בלבד, ויהפוך לזמין לכל תושבי ארצות הברית תוך מספר שבועות. הוא יציע יכולת אחסון ל-20,000 שירים, בניגוד לשטח ה-5 ג'יגה של אמזון, שיכול להכיל רק כ-2,000 קבצי מוזיקה (פלוס עוד 20 ג'יגה בתוספת תשלום). עדיין לא ידוע מה תהיה שיטת התמחור של גוגל, ורוזנברג אומר כי החברה תגיע למסקנות בעקבות שלב הבטא, ושבכל מקרה – החלק החינמי של השירות צפוי להיות נדיב מאוד.

גם חברת אפל עובדת בימים אלו על שירות מסוג דומה. היא רכשה את שירות ענן המוזיקה Lala ומסתמן כי היא דווקא מצליחה להגיע להסכמות עם חברות התקליטים. אפל כבר חתמה הסכמי רישוי עם שניים מארבעת הלייבלים הגדולים. יתכן שהשירות של אפל יושק כבר בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully