וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: פייסבוק יזמה קמפיין אנטי-גוגל

12.5.2011 / 14:37

קרב הענקיות מתלהט: פייסבוק שכרה חברת יחסי ציבור מובילה כדי שזו תציע לעיתונאים פרסום כתבות שליליות על גוגל

אם היה צורך בהוכחה לכך שפייסבוק רואה את גוגל כמתחרה מרכזית שלה, הנה מגיעה ההוכחה: הרשת החברתית הודתה ששכרה משרד יחסי ציבור כדי שיציע לגופי תקשורת נושאים לכתבות שליליות על גוגל. כתב הטכנולוגיה דן ליונס מהניוזוויק מדווח ב-Daily Beast שחברת יחסי הציבור המובילה בורסון-מרסטלר הציעה לעיתונים לחקור טענות שגוגל חודרת לפרטיות משתמשיה. החברה אף ניסתה לשדל בלוגר מוביל לכתוב טור נגד גוגל עם הבטחה שהוא יתפרסם בגופי תקשורת מרכזיים דוגמת הוושינגטון פוסט וההאפינגטון פוסט. הבלוגר סירב ואף פרסם את תכתובות המייל בינו לבין חברת היח"צ – דבר שהוביל לתחילת חקירה עיתונאית בנוגע לזהות המזמין.

בתחילה נחשדו החברות אפל ומיקרוסופט, אך ליונס מצא הוכחות שמדובר בפייסבוק. לאחר שהציגן לגורמים בפייסבוק הודתה החברה במעשה ונימקה אותו באמונתה שגוגל מתנהגת בצורה שאינה שומרת על פרטיות בתחום המדיה החברתית ומכיוון שלטענתה גוגל מנסה להשתמש במידע מפייסבוק עבור שירותיה שלה. בורסון-מרסטלר (שהודתה שפייסבוק היא הלקוח המזמין לאחר שהחברה הודתה בכך בעצמה) ניסתה לשכנע את העיתונאים אליהם פנתה כי כלי של גוגל בשם "Social Circle" ("המעגל החברתי") בנוי בצורה שמגלה מידע פרטי ומייצרת ערימות מידע על מיליוני משתמשים. "העם האמריקאי חייב להיות מודע לפלישה לחייהם הפרטיים ושגוגל מקטלגת ומשדרגת את חייהם בכל דקה של היום – ללא רשותם", טענו היחצ"נים.

"נושא הפרטיות הוא מסך עשן"

דן ליונס מפרשן כי מדובר ב"השבת אש" מצד פייסבוק, לאחר שגוגל מנסה ללא הצלחה להתחרות בה בזירת המדיה החברתית, בין השאר בניסיון שלא צלח להשיק את שירות "גוגל באזז". מנכ"ל גוגל לארי פייג' שלח לאחרונה מזכר לעובדי החברה בו הגדיר את נושא המדיה החברתית כיעד ראשון במעלה עבור החברה, ואף התנה את הבונוס השנתי בהצלחה בתחום זה.

"נושא הפרטיות הוא מסך עשן. מה שבאמת מכעיס את פייסבוק הוא שחלק מהמידע שצץ ב-Social Circle הוא תוכן שיוצא מפייסבוק". בעבר גוגל אף חסמה את האפשרות לחפש חברי פייסבוק משותפים על ידי הזנת כתובת הג'ימייל שלהם לשירות ה-Friend Finder של פייסבוק. כעת נראה כי הקרב בין שתי ענקיות הרשת מתעצם והופך לפומבי מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully