וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך מקבוק פרו?

מקבוק פרו הוא אחד הלפטופים הטובים ביותר שתוכלו למצוא בשוק כיום, אך על איכות משלמים. ומשלמים לא מעט במקרה הזה

כמי שצריכים לענות לפחות פעם בשבוע על השאלה "נו, אתם במדור טכנולוגיה, איזה מחשב צריך לקנות?”, אנחנו מופתעים פעם אחר פעם מאי-המוכנות של אנשים לשקול את ההיצע של חברת אפל בתחום. אחרי הכל, אנחנו מדברים על החברה שהביאה לשוק את האייפוד, האייפון והאייפד – שלושה מוצרים שהדבר האחרון אותו אפשר להגיד עליהם הוא שאינם המוניים.

אבל המקרה של מחשבי המק שונה. למרות שמדובר בתחום הליבה של אפל, רבים מהאנשים שמתלהבים מאוד מהאייפון והאייפד כלל לא מכירים את המק. זה נובע, בין השאר – ויש שיאמרו בעיקר – מכך שעד שנת 2006 המחשבים האלה לא היו נגישים לאנשים שרצו את מערכת ההפעלה "חלונות" ואת היישומים שפועלים בסביבה הזו. מחשבי אפל עבדו עם מעבדים שונים לגמרי, והריצו רק את מערכת ההפעלה אותה אפל בנתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת הפרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל זה השתנה כשאפל עברה למעבדי אינטל במחשביה, מה שאפשר למערכת ההפעלה של אפל ולזו של מיקרוסופט לגור זו לצד זו במחשב אחד. ועדיין, נדרש קמפיין פרסום מאסיבי בארצות הברית כדי להעלות את נתח השוק של החברה בתחום המחשבים. כיום מחזיקה אפל שש סדרות – שלוש של מחשבים נייחים ושלוש של ניידים.

כיום, יש שתי סיבות לגיטימיות לפסול את אפל בהתמודדות על אספקת המחשב החדש שלכם. הראשונה שבהן היא הסלידה מאפל עצמה וממה שהיא מייצגת – מערכות סגורות, עם מעט מאוד בחירה של משתמש. הסיבה השניה היא, ובכן, “מס אפל", המחיר אותו אתם משלמים על "הזכות" להסתובב עם מחשב שתוכנן על ידי סטיב ג'ובס ועובדיו.

ברוכים הבאים למק

אם שתי הסיבות האלה לא תקפות עבורכם, בואו ונספר לכם על אחד המחשבים הניידים המרשימים ביותר שראינו בזמן האחרון. שמו הוא מקבוק פרו – הסדרה "המתקדמת" של ניידים מבית אפל – גודל המסך שלו הוא 13 אינץ', משקלו הוא 2 קילוגרמים ומחירו עומד על כ-6,500 שקלים.

כן, בואו נוציא את הפיל מהפינה ונשים אותו במרכז החדר. זהו אחד מניידי 13 אינץ' היקרים ביותר שתוכלו למצוא בשוק. למעשה, במחיר הזה תוכלו לקנות שני ניידי 13 אינץ' עם מפרט לא הרבה פחות טוב. ואם כסף הוא שיקול משמעותי מאוד עבורכם, אל תסתנוורו על ידי לוגו התפוח, הצמדו לתקציב.

אם עדיין לא ברחתם, הנה המשך המפרט: מעבד כפול ליבה במהירות 2.3 גיגההרץ מסדרת Sandy Bridge החדשה של אינטל, 4 גיגהבייטים של זכרון, כרטיס מסך מובנה Intel HD Graphics 3000, כונן קשיח של 320 גיגהבייט במהירות 5400 סיבובים לדקה (מהירות נמוכה יחסית), צורב DVD מובנה, שתי כניסות USB ומצלמת רשת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מהנדסים את החוויה

הדבר הכי מרשים במק הזה הוא משהו שמאפיין את כלל המוצרים של אפל – הנדסת האנוש. זה מתחיל מחיבור החשמל המגנטי, שנועד למנוע את נפילת המחשב אם אתם מושכים בטעות את הכבל או מועדים עליו; ממשיך באחד ממשטחי המגע הגדולים והאיכותיים ביותר עמם יצא לנו לעבוד; ונגמר בסוללה שבאמת מצליחה להחזיק 6 שעות בשימוש סביר.

את אותו הדבר צריך להגיד גם על מערכת ההפעלה שמגיעה עם המחשב – MacOS. עם כל החיבה שלנו לחלונות 7, מערכת ההפעלה של אפל עדיין נראית לנו הרבה יותר פשוטה ונוחה לשימוש. ואם אתם לא נדרשים להשתמש בתוכנות הייעודיות לחלונות, כמו דפדפן האינטרנט אקספלורר, אין בכלל סיבה להתקין על המחשב הזה חלונות.

מהיר יותר, שקט יותר

אם כבר השתמשתם במחשבי מקבוק בעבר, תגלו שהמקבוק פרו הנוכחי לא נראה שונה מקודמיו. למעשה, כבר 3 וחצי שנים משתמשת אפל באותו העיצוב עבור מחשבי מקבוק פרו, כשהשינויים החיצוניים בין הדגמים הם יחסית קוסמטיים. המסך הוא אותו מסך, המקלדת היא אותה מקלדת. למעשה, החידוש החיצוני העיקרי בדגם הזה הוא ההוספה של חיבור Thunderbolt – תקן חדש של אינטל שאמור לאפשר העברת מידע במהירות גבוהה מאוד בין מוצרים.


אם תסתכלו פנימה, לעומת זאת, תראו עולם חדש. המעבד החדש הופך את השימוש בתוכנות שדורשות המון זכרון, כמו Parallels, למהיר אף יותר מבעבר. והכרטיס הגרפי, שמגיע כחלק מהמעבד, מאפשר למחשב להתמודד גם עם משחקים חדשים, כל עוד אתם שומרים על רמה נמוכה-יחסית של הגדרות. בו בזמן, ניכר כי המחשב מרעיש הרבה פחות, וגם מתחמם הרבה פחות.

ומה עם החסרונות? רובם מהגרים עוד מהדורות הקודמים של המחשב. העיצוב של מקבוק פרו עדיין לא מאפשר החלפת סוללה, ויש אנשים עבורם 6 שעות זמן עבודה פשוט לא מספיקים. כמו כן, עדיין יש בו מעט מדי חיבורי USB, והם עדיין צפופים מדי, מה שמהווה בעיה כשאתם מנסים להעביר קבצים מכונן פלאש שנראה כמו פנדה לכונן שנראה כמו עצם של כלב.

סיכום

אך בסופו של יום, גורלו של המחשב הזה צריך להיות מוכרע בעיקר על ידי המחיר שלו. נכון, זה אחד ממחשבי ה-13 אינץ' הטובים ביותר שקיימים היום בשוק, אם לא הטוב שבהם, אך הוא שווה את ההשקעה של 6,500 שקלים רק אם יש לכם 6,500 שקלים לבזבז על מחשב נייד, וזה מצמצם את קהל היעד שלו בצורה משמעותית.

המחשב הועבר לסקירה על ידי חברת איידיגיטל - נציגת השירות הרשמית של אפל בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מקבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully