וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון ממשיך להפחית קנסות

15.5.2011 / 14:22

ההצעה להרחיב את צמצום קנסות היציאה גם לחברות הטלוויזיה, האינטרנט והטלפוניה הקווית עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה

הממשלה אישרה היום (א') פה אחד את הצעת החוק של שר התקשורת משה כחלון המרחיבה את צמצום קנסות היציאה לכל שוק התקשורת, זאת לאחר שהשר כבר הנהיג הפחתה בקנסות היציאה של חברות הסלולר. במידה ויתקבל החוק, תחול הסדרה דומה גם על חברות הטלוויזיה (יס והוט), ספקי האינטרנט, הטלפוניה הנייחת והטלפוניה הבינלאומית.

משרד התקשורת טוען שקנסות היציאה אותם נדרשים לשלם מנויים המעוניינים להתנתק מספק השירות שלהם הם חסרי פרופורציה וגבוהים באופן המהווה חסם מעבר ממשי בין חברה לחברה. לפי הצעת החוק החדשה, במידה ומנוי מחליט לבטל את הסכם התקשורת שלו עם החברה במהלך תקופת ההתחייבות – החברה לא תהיה רשאית לגבות ממנו תשלום או למנוע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול – בשיעור כולל העולה על 8% מממוצע חשבונו החודשי. סכום זה יוכפל במספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות. סכום הקנס לא יכלול תשלום עבור רכישת ציוד קצה או תשלומים ששילם המנוי עבור שירותי השכרה או השאלה של ציוד קצה מהחברה (למשל: ממיר/מפענח של שירותי הכבלים והלווין).

"קנס גובים ממי שעבר עבירה, לא ממי שמבקש לעבור מחברה לחברה. ההצעה תקנה ללקוח את החופש לעבור מבלי חששות ומבלי תשלום קנסות", מסר שר התקשורת. עם אישור ההצעה היום פה אחד על ידי הממשלה בועדת השרים לענייני חקיקה, מועברת הצעת החוק לאישור הכנסת בקריאה ראשונה, ולאחריה לועדת הכלכלה לקראת הכנתה לקריאה שנייה שלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully