וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: סורק רשתית ביתי

18.5.2011 / 9:28

יש דרך לצאת מזכירת שמות משתמש וססמאות: ה-Eyelock מאפשר למשתמש הביתי זיהוי באמצעות סריקת רשתית העין

יש לי הרגשה שיום אחד נסתכל אחורה בגיחוך על התקופה הזו – בה אנו נדרשים לזכור ולתקתק עשרות סיסמאות למחשב לכל הפחות, ממערכת ההפעלה ועד שלל אתרים שדורשים הזדהות. פשוט לא יכול להיות שפתרון הזיהוי המיושן הזה, שמאלץ אותנו לזכור שלל קודי זיהוי או לשים מבטחנו בשומרי סיסמאות למיניהם – לא יפנה את מקומו לפתרון יותר יעיל ואלגנטי.

יתכן שאחד כזה מגיע כבר עכשיו: מוצר חדש בשם Eyelock מתחבר למחשב ומאפשר לבצע זיהוי של המשתמש באמצעות סריקה וזיהוי של עינו. נכון, ה-Eyelock לא ממש המציא את הגלגל הזה – פתרונות דומים קיימים בחברות, בתעשייה בממשלה ובצבא – אבל החברה המייצרת מדגישה שזהו המוצר הראשון מסוגו לשוק הצרכני הרגיל.

כדי להשתמש ב-Eyelock יש לחברו למחשב דרך כניסת USB, להתקין תוכנה ולבחור את האתרים והתוכנות בהם מעוניינים להזדהות בסריקת עין. המכשיר מצלם את העין, ולאחר מכן משווה את הצילום הראשוני לזה הנעשה בזמן האותנטיקציה. לדברי מפתחי המוצר, הוא עובד בשיטת אבטחה שאי אפשר לפרוץ, כולל במקרה בו חס וחלילה הורגים את המשתמש(!) ומנסים להשתמש בגופתו – שכן אז העיניים משתטחות ולא יכולות לייצר עבור המכשיר תמונה דומה למקור. המוצר עדיין לא יצא לשוק, אך כאשר זה יקרה מחירו יהיה 99 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully