וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה הכריז על "מטה סייבר לאומי"

פנחס וולף

18.5.2011 / 12:51

מטה לאומי חדש יגן על תשתיות המחשוב הישראליות מפני התקפות עוינות. רה"מ: "האיומים יכולים לבוא מכיוונים שונים"

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ'

המענה של ישראל למתקפות עוינות: הקמת "מטה סייבר לאומי" (מטה להגנה מפני לוחמת רשת). ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ד') על הקמת המטה הלאומי שלדבריו "משלב טיפול בשלושה תחומים: ההגנה, הפיתוח התעשייתי והפיתוח האקדמי".

נתניהו הסביר כי "האיומים על ישראל יכולים לבוא מכיוונים שונים. אנחנו נערכים בצורה מאוד מסודרת ובזמן הנכון ובאמצעים הדרושים כדי לטפל באיומי ההווה ובעיקר באיומי העתיד. ניתן לטפל בהם, לנטרל אותם ולתת הגנה למדינת ישראל אם מתארגנים נכון. אנחנו לא המדינה היחידה שנערכת לכך. ראש ממשלת בריטניה, קמרון, אמר לי שהם מקצצים בכל התחומים, אבל בתחום אחד משקיעים הרבה כסף – בתחום הסייבר. גם אנחנו החלטנו על השקעה של מאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות".

"ישראל, כמו כל המדינות המפותחות, היא יעד להתקפות סייבר שיכולות לשתק מערכות חיים של המדינה", הוסיף ראש הממשלה. "כל תחום הוא ממוחשב ויש צורך לגבש מענה הגנתי לאיום. כיוון שהצורך הזה לא חדש, התפתחו גם חברות תעשייתיות שמתמחות בהגנה על אירועים אלו. חלק לא מבוטל מהחברות נמצאות בישראל. יש בכך פוטנציאל כלכלי גדול מאוד. אנו רוצים לפתח יכולת כלכלית ותעשייתית שאפשר יהיה לייצא גם מחוץ לישראל".

ההחלטה של ראש הממשלה התקבלה לאור המלצות שהגיש יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח, פרופ' יצחק בן ישראל. הצוות שעסק בנושא מנה 70 איש ונוהל על ידי ועדה שאיגדה גופים ממשלתיים ואקדמיים. בן ישראל הסביר כי בין היתר יוקמו תכניות מצוינות באקדמיה ויהיו השקעות בחינוך, לא רק באוניברסיטאות. "אם נעשה כל מה שאושר היום נהיה מרכז עולמי, דבר שיתרום לכלכלה ולהגנה הלאומית וגם במישור הבינלאומי יתחזק מעמדנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully