וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נגד זיהוי פנים

19.5.2011 / 11:38

יו"ר גוגל חושב שרעיון בסיס הנתונים המבוסס על טכנולוגיית זיהוי פנים הוא חצייה של קו אדום בנושא הפרטיות

יושב ראש גוגל (שהיה עד לאחרונה המנכ"ל שלה) אריק שמידט התבטא נגד הרעיון של בסיס נתונים הכולל פרטי אנשים המזוהים לפי תווי פניהם, ואמר כי גוגל לא תבנה אחד כזה. בנאום שנשא בוועידה בנושא פרטיות באינטרנט אמר שמידט שהמהירות הגבוהה של התפתחות הטכנולוגיה בתחום היא מהדברים שהפתיעו אותו ביותר במהלך הקריירה הארוכה שלו כמדען מחשבים, ושיכולות זיהוי כה מדויקות הן "מדאיגות מאוד".

לדברי שמידט, יצירת שירות המתבסס על בסיס נתונים של זיהוי פנים אינו צעד הגיוני עבור גוגל וכזה שיחצה את קו הפרטיות. עם זאת, לדעתו אין על הרגולטורים להתנגד לשירותים מסוג זה, זאת כדי לוודא אי-מניעת חדשנות. "אנשים עם כוונות טובות בתוך הממשלות כותבים לפעמים כללים רחבים למדי, וצריך להיזהר כשמבצעים רגולציה מהסוג הזה. קיימת סכנת השפעה ותוצאות שלא התכוונו אליהן", אמר.

למרות דבריו של שמידט, גוגל עצמה כבר משתמשת היום בטכנולוגיית זיהוי הפנים – למשל בתוכנת ובאתר שיתוף התמונות שלה Picasa, המסוגל לזהות פנים בתמונות ולקשר אותם לאנשים. גם תוכנת התמונות של אפל iPhoto מסוגלת לתייג פנים בתמונות של אנשים. הרשת החברתית פייסבוק יודעת לזהות שתמונות כוללות פנים של אנשים, אך לא יודעת לזהות במי מדובר – דבר שניתן למעקף על ידי אפליקציות פייסבוק צד שלישי, דוגמת זו של face.com, שיודעת לחבר שם לפרצוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully