וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפוש זה לא רק גוגל

20.5.2011 / 13:03

גוגל הוא אמנם מנוע החיפוש המוביל בעולם, אך לא בהכרח היעיל לכל דבר. הנה שורה של מנועי חיפוש נישתיים מובחרים

המושג "לחפש באינטרנט" מתחבר אצל כולנו אסוציאטיבית לגוגל - מנוע החיפוש המוביל בעולם - ובצדק. מתחריו של גוגל לא מצליחים לזנב בו ולהוות אלטרנטיבה לשיטת החיפוש היעילה שלו, שנוהגת לספק בדרך כלל את מה שמחפש המשתמש.

אבל גוגל אינו תמיד הכלי האידיאלי לחיפוש, במיוחד כאשר אנחנו מחפשים דברים מתחום מאוד ספציפי או מעוניינים בתשובות מסוג מסוים. מנועי חיפוש נישתיים קיימים במאות, ומנסים להיות ה"מעדניה" של תחומם במקום בו השוק נשלט על ידי ה"סופרמרקט" הגוגלי.

הנה כמה מהם, שעושים עבודה לא רעה בכלל

Wolfram Alpha

אם מה שאתם מעוניינים למצוא זה נתונים כמותיים – וולפרם-אלפא הוא מנוע החיפוש עבורכם. מנוע השאלות-תשובות הזה הושק ב-2009 ומיד יצר באזז חיובי. המגזימנים אפילו העריכו שמדובר באיום ממשי על גוגל. ובכן – איום על גוגל זה לא, אבל המנוע האידיאלי לשאול "כמה אנשים מתגוררים במדינת ישראל?", למשל – זה כן. כאשר שואלים את וולפרם-אלפא שאלה מסוג זה, הוא לא רק מחזיר את התשובה, אלא מצרף אליה שורה של גרפים ונתונים סטטיסטיים הקשורים לנושא. בסיס הנתונים של המנוע כולל מאות ערכות מידע. כן, עובדות ברורות זה הצד החזק שלו – כך שמומלץ להשתמש בו כשאתם מחפשים איזה מספר, יותר מאשר כשאתם מחפשים איזה אתר.

Qwiki

Qwiki.com הוא מנוע חיפוש מהסוג שהייתם מצפים שימציא מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס. הסיבה? הוא מנוע חיפוש "סגור". חיפוש בו לא זורק למשתמש שורה של לינקים חיצוניים, קשורים יותר או פחות לשאילתא אותה הקליד. במקום זאת הוא מציג בפניו מעין סיכום מוכן שחיכה שישלפו אותו. הסיכום הזה הוא למעשה מצגת מולטימדיה, הכוללת טקסט, תמונה וקול, שנאספו משלל מקורות ברשת ומתעדכנים ממנה. סיכום הנושא מוקרא בקול נשי-רובוטי מנומס, בזמן שתמונות הקשורות אליו מתחלפות על המסך. מתחת לאותה מצגת מופיעים נושאים קשורים. ניתן לומר שמדובר יותר בסוג של וויקיפדיה מאשר גוגל.

קוויקי (שבין מייסדיו נמצא אדוארדו סברין – שותפו הראשון של מארק צוקרברג בהקמת פייסבוק) הושק בתחילת השנה, מעט לאחר שזכה בפרס בתחרות הסטארט-אפים TechCrunch Disrupt. יש בו יותר מ-3 מיליון נושאים מוכנים, והוא צומח כל הזמן.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

Picsearch

נכון, בעידן ה-Google Images נראה שלא ממש צריך מנוע חיפוש ייעודי לתמונות, ומספיק חיפוש בקטגוריה זו בגוגל, אבל picsearch.com הוא עדיין כלי יעיל כשאתם מתמקדים בחיפוש של ויז'ואל מסוים. בכל זאת, אינדקס של יותר מ-3 מיליארד תמונות יכול להיות המקום הנכון להגיע אליו כשרוצים למצוא תמונה ספציפית. תוצאות החיפוש מופיעות בגלריית תמונות מוקטנות, כאשר מתחת לכל אחת מהן מפורט מה גודלה ומשקלה. לחיצה על התמונה תוביל לאתר בו היא נמצאת, כאשר בראש הדף יופיעו עוד פרטים טכניים אודותיה.

OmniMedicalSearch

רפואה היא עולם תוכן ענק, עצום, שלא מפסיק לרגע להשתנות ולהתעדכן. כאשר מחפשים מידע רפואי "הארדקור", ולא רוצים ליפול לחוות התוכן של גוגל שמזבלות את תוצאות החיפוש – המקום ללכת אליו הוא האתר OmniMedicalSearch. מ-2005 מספק מנוע החיפוש הזה תוצאות מהימנות, הנבררות משורה של אתרים רפואיים מובילים. מייסד האתר מכריז שוב ושוב על חשיבות האיכות והמוניטין של המידע אליו מקשר המנוע ועל היעדרו של תוכן פרסומי-אינטרסנטי. במידע הרחב הקיים ב- OmniMedicalSearch ניתן למצוא בין השאר גם חדשות רפואיות, תמונות ומילון רפואי.

Song Tapper

לסיום: לא בדיוק מנוע חיפוש – לפחות לא במובן הסטנדרטי של המילה. אך ללא ספק מדובר בכלי חיפוש ייחודי למדי עם פתרון מקורי. Songtapper מזמין אתכם לאתר שיר שאתם מכירים אבל לא יודעים את שמו על ידי... תקתוק הקצב שלו על המקלדת. אז נכון שזה לא תמיד מצליח – ושלא פעם ברשימת התשובות האפשריות שהאתר מציג אין את השיר אליו התכוונתם, אבל במקרה כזה ניתן "ללמד" את האתר, על ידי הזנת שמו של השיר (אבל זה יעיל רק במקרים בהם מלכתחילה השתמשתם באתר רק לשם השעשוע ולא באמת כדי לאתר שיר שאתם לא מזהים). אבל עובד או לא – חייבים לתת ל-Songtapper שאפו על הרעיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully