וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלקסי S ניצח את האייפון

מתן מיטלמן

23.5.2011 / 10:15

אתר השוואת המחירים Zap.co.il ניתח את תנועת הגולשים שלו והרכיב רשימה של מוצרי הטכנולוגיה המבוקשים ביותר

מהו המוצר הטכנולוגי הנחשק ביותר בישראל? האם זהו האייפון או האייפד מבית אפל? ואולי זו טלוויזיה חדשה שתקשט את הסלון או מצלמה מתוחכמת שנחתה בשוק? כדי לנסות לענות על שאלה זו, ערך אתר השוואת המחירים Zap.co.il ניתוח של הפעולות שביצעו הגולשים באתר במשך שלושת החודשים הראשונים של השנה. אם לשפוט על סמך התוצאות, שסוכמו לכדי רשימת עשרת המוצרים הפופולאריים ביותר באתר, נראה כי הצרכן המקוון הישראלי מעורב היטב בטרנדים העולמיים ולא בהכרח נוהר אחר המוצרים של החברות הגדולות והמוכרות ביותר.
מה, אם כן, המגמות שניתן להסיק מהרשימה? ראשית, מעניין לגלות כי היא מורכבת אך ורק ממוצרים טכנולוגיים, למרות שלמעשה מדובר ברשימת המוצרים הפופולאריים באתר זאפ בכלל. כלומר, המסקנה הראשונה שניתן לנסח על סמך התוצאות היא שהגולשים הישראליים אוהבים טכנולוגיה, או לפחות אוהבים לבדוק כמה היא עולה להם. עם זאת, כדאי לשים לב שעל אף שבזאפ הסבירו כי הניתוח כלל שקלול של מספר ההקלקות והחיפושים באתר, נציגי האתר לא הסכימו להרחיב ולפרט כיצד בדיוק נעשה השקלול.

שנית, ניתן לראות בבירור כי מהפכת הסמארטפונים לא פסחה על הקהל הישראלי, שכן בשלושת המקומות הראשונים ניתן למצוא מכשירי סלולר חכמים. במקום הראשון ברשימת המוצרים הפופולאריים באתר ממוקם הגלקסי אס של סמסונג, שעל פי זאפ, הוביל על פני המקום השני בהפרש ניכר. הדבר איננו מפתיע, שכן קצב המכירות של המכשיר, שנחשב כמתחרה הישיר של האייפון בשוק הישראלי, הוא מרשים ביותר - קרוב ל-200 אלף יחידות נמכרו בארץ מאז הושק בסוף השנה שעברה.

במקום השני, אחרי הגלקסי אס, ניתן למצוא את מכשיר ה-Desire HD של חברת HTC הטיוואנית. העובדה שהחברה הצליחה להתברג במקום השני ברשימה, מצביעה על כך שקהל הצרכנים המקוון בארץ הוא מתוחכם: HTC סבלה מחולשה בשוק הישראל, כתוצאה מסכסוך משפטי בין השותפים בניופאן טלקום, היבואנית של מוצרי החברה. מפעילות הסלולר בישראל כמעט ולא שיווקו את מוצריה ואלו נמכרו בעיקר בחנויות פרטיות. בעולם, לעומת זאת, נחשבים מוצריה של החברה הטיוואנית כאיכותיים ושווי השוק של החברה עבר באחרונה את זה של נוקיה. נראה כי הצרכנים המקוונים הישראליים לא הסתפקו במה שהציעו המפעילות ומכירים באיכויות של החברה הטיוואנית.

מוצר האפל הפופולרי ביותר: האייפוד טאץ'

במקום השלישי, ניתן למצוא את הנוקיה N8, שמציע מספר יכולות מתקדמות במיוחד ונהנה מההערכה שמקבלת החברה הפינית בציבור הישראלי. עם זאת, זוהי ככל הנראה שירת הברבור של נוקיה, לפחות לתקופה הקרובה, שכן סמארטפונים עדכניים וחדשניים מתוצרתה יגיעו רק ב-2012, בעת שהפירות של שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט יבשילו.

במקום הרביעי נמצא האייפוד טאץ' מהדור הרביעי ובגרסת ה-GB8. באופן מפתיע, האייפוד הוא מוצר של אפל המדורג במקום הגבוה ביותר ומיד אחריו נמצא מכשיר האייפד, מחשב הטאבלט המדובר של אפל. אומנם, מאז נערך הסקר כבר הושק האייפד 2, וסביר כי היום האייפד הראשון לא היה נמצא במקום זה ברשימה. מעבר לכך, ניתן לראות כי למרות שהאייפד פונה לעבר פלח שוק מצומצם יחסית, העיכוב בהגעת האייפד ולאחר מכן האייפד 2 למשווקות הישראליות הגדולות, הביא לכך שהצרכנים המקוונים חיפשו אותו באינטרנט. האייפון 4 של אפל, אגב, הגיע למקום העשירי בלבד.

יתר הרשימה כוללת גם את: Canon EOS 550D, מצלמת ה-DSLR של קאנון; נוקיה X3-02, מכשיר סלולרי פשוט שכולל שילוב בין מסך מגע למקשים; Canon Sx30is, מצלמת סופר-זום של קאנון; ואת ה-LG LED 42LE5300, טלוויזיית בטכנולוגיית LED שמחירה הנמוך יחסית הוביל אותה, כך נראה, אל המקום התשיעי ברשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully