וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטפיק רוצה זכויות

24.5.2011 / 16:54

Twitpic, שירות העלאת התמונות לטוויטר, שינה את כללי השירות כדי לקבל זכויות יוצרים ומכירה על התוכן המועלה

האם שירות שיתוף התמונות בטוויטר Twitpic רוצה את זכויות היוצרים של משתמשיו? כך היה נראה היום, כאשר נודע שהשירות עשה שינוי בכללי השימוש בו. לפי הסכם השימוש המעודכן, הזכויות לתמונות העולות לאתר שייכות לחברה, ובאפשרותה אף למכור אותן הלאה ולהעביר זכויות לגופים אחרים – זאת ללא כל אישור מהמשתמש. בהתאם לכך, Twitpic מורשה להשתמש בתמונות באתר שלה ובאתרים אחרים של החברה - שוב ללא קבלת אישור ("buvd סטנדרטי לאתרי שיתוף תמונות", לטענת החברה).

בשלב מסוים אף כללו חוקי השימוש החדשים פסקה האומרת כי על המשתמש חל איסור למכור את תמונותיו לסוכנויות תמונות או אתרי אינטרנט ללא אישורה של החברה, אך פסקה זו הורדה במהירות לאחר שמשתמש טוויטר צייץ עליה והסב את תשומת ליבם של המשתמשים לכלל הדרקוני.

לאור הסערה שהתרחשה לאור השינויים בקרב משתמשי טוויטר, חזרה בה Twitpic מהחלטותיה ושינתה שוב את כללי השימוש בשירות. מייסד השירות, נוח אוורט, פרסם פוסט בבלוג החברה בו הצהיר שהזכויות תמיד יהיו שייכות למשתמשים. החברה התנצלה על כך ש"השינויים גרמו לבלבול בקרב המשתמשים" וטענה שהיא רק ניסתה להגן על תמונותיהם מלקיחה לא חוקית. "אתה, המשתמש, שומר על כל זכויות היוצרים של התמונות והווידאו שלך", הבהיר אוורט.

טוויטפיק הוא השירות הפופולרי ביותר למטרת העלאת תמונות לטוויטר. לשירות כארבעה מיליון משתמשים והוא מרוויח מעל למיליון דולר בשנה. השירות אף סירב לפני כשנה להצעת רכישה על סך 10 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • Twitpic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully