וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תביא מנגו בסתיו

ענקית התוכנה הציגה את הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה הסלולרית שלה, המכונה 'מנגו'. תכלול יותר מ-500 חידושים

מיקרוסופט מעלה הילוך בתחום הסלולר. החברה הציגה היום את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה שלה - Windows Phone. הגרסה החדשה, ששם הקוד שלה הוא "מנגו", תושק בסתיו ותהיה זמינה עבור כל מכשירי Windows Phone הקיימים בשוק. היא תכלול יותר מ-500 חידושים הן בתחום הממשק והן מאחורי הקלעים. כמו כן היא תכלול תמיכה במגוון שפות נוספות, שעברית אינה אחת מהן.

שבעה חודשים לאחר השקת Windows Phone, קיימות יותר מ-18,000 אפליקציות בחנות האפליקציות שלה. במיקרוסופט אומרים כי זו רק ההתחלה, ומציינים שבסיס המשתמשים של הגרסה החדשה יהיה גדול פי 4 מזה של קודמתה, זאת בזכות גישה לשווקים חדשים ושותפים חדשים. כך, ל-HTC, סמסונג ו-LG, שיציגו מכשירים חדשים עם הגרסה החדשה של המערכת, מצטרפות גם אייסר, פוג'יטסו ו-ZTE.

אך התקווה הגדולה של מיקרוסופט היא עדיין נוקיה, עמה נחתם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בפברואר האחרון. כעת מכריזה מיקרוסופט כי המכשירים הראשונים של נוקיה שיראו אור כתוצאה משיתוף הפעולה הזה ישתמשו ב-Mango. בעבר נטען כי נוקיה מתכננת להוציא לפחות מכשיר WP7 אחד השנה, אך הדבר טרם אושר רשמית.

ומה במנגו?

בין החידושים המרכזיים ניתן למצוא תמיכה טובה יותר באפליקציות צד שלישי. כך, למשל, אפליקציות יכולות כעת להציג ולעדכן מידע בזמן אמת על גבי האייקונים שמייצגים אותן בתפריט הראשי של המכשיר. בנוסף, תתמוך הגרסה החדשה בריבוי יישומים, זאת ללא פגיעה בחיי הסוללה, ותוך מעבר מיידי בין האפליקציות.

חידוש מרכזי נוסף הוא שילוב הדוק יותר של רשתות חברתיות. כך ניתן יהיה לנהל את אותה השיחה בהודעות סמס, פייסבוק צ'ט ומסנג'ר; המשתמשים יוכלו ליצור קבוצות של חברים ולתקשר עמן; טוויטר ולינקדאין ישולבו בתוך דפי ספר הטלפונים; ותוכנת המייל תכלול אפשרות להצגת כל ההודעות מחשבונות שונים בתיבה אחת.

במיקרוסופט אומרים כי הדפדפן החדש שייכלל במנגו – גרסה מותאמת של Internet Explorer 9 - זהה מבחינת הביצועים לגרסת המחשב. הגרסה הניידת אף כוללת תמיכה מורחבת במנוע החיפוש בינג. מנגנון חדש בשם App Connect מאפשר למכשיר לעבור בצורה שקופה בין תוצאות חיפוש לבין מידע שקיים באפליקציות המותקנות על המחשב, מבלי שהמשתמש ירגיש בכך.

המצב בישראל

נכון לעכשיו, המצב בישראל של מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט אינו מזהיר. בשוק הפרטי לא תתקשו למצוא מכשיר WP7, וישמחו למכור לכם אותו, אך התמיכה של המערכת בעברית היא חלקית מאוד. אמנם ניתן להוריד מקלדת צד שלישי, וניתן לקרוא עברית בתוך היישומים המובנים, אך הצגת הטקסט העברי בדפדפן האינטרנט ובאפליקציות צד שלישי עודנה בעייתית. כתוצאה מכך, לא הושקו בארץ מכשירי WP7 במפעילות הסלולריות.

הדבר עשוי להשתנות דווקא בגלל שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לנוקיה. נציג של פורום נוקיה (הגוף האחראי על קשרים עם מפתחים בחברה) שנמצא כעת בארץ, אמר היום במסיבת עיתונאים אותה ערך מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל כי בחברה שמים דגש רב על לוקליזציה, זאת עקב העובדה שיותר מ-80% ממשתמשי האפליקציות מעדיפים יישומים בשפתם. בנוקיה וביבואנית יורוקום אומרים כי יפעלו לשילוב עברית במערכת ההפעלה.

אם, לעומת זאת, אתם מתעניינים במערכת מבחינה מקצועית, ורוצים לפתח עבורה, במרכז המו"פ של מיקרוסופט רוצים לעזור לכם. החברה, שעורכת השבוע סמינר למפתחים, פועלת כעת להקלת תהליך ההצטרפות של הישראלים למערך הפיתוח עבור WP7. המטרה המוצהרת היא להביא אפליקציות ישראליות לרשימת יישומי החובה עבור מערכת ההפעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully