וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תחשוף ארנק אלקטרוני

גוגל תציג טכנולוגיה המאפשרת להשתמש בטלפון הסלולרי כארנק, לבצע בעזרתו תשלומים ולהשתמש בקופונים

באירוע שתקיים מחר (ה') בניו-יורק צפויה גוגל לחשוף טכנולוגיית "ארנק אלקטרוני נייד" שתאפשר למשתמשים לבצע תשלומים בעזרת טלפונים סלולריים הפועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד מתוצרתה. ככל הנראה יאפשר השירות לבצע תשלומים ולהשתמש בקופונים דיגיטליים על ידי קירוב הטלפון הסלולרי אל מסוף המתקשר עמו בטכנולוגיה אלחוטית מאובטחת, הנקראת Near Field Communication, או בקיצור NFC. טכנולוגיה מסוג זה כבר מובנית במכשיר נקסוס S, אותו ייצרה סמסונג תוך שיתוף פעולה עם גוגל, על מנת שהוא יהווה מכשיר דגל למערכת ההפעלה אנדרואיד בחצי הראשון של 2011.

לדברי מקורבים לגוגל, הפעילות תחל בערים ניו-יורק וסן-פרנסיסקו, ולאחר מכן תתרחב לערים נוספות בארצות הברית. רשת הכלבו מייסיז, רשת הבגדים אמריקן איגל אאוטפיטרס ורשת המזון המהיר סאבווי יהיו בין העסקים שיקחו חלק בתוכנית של גוגל ויאפשרו לקונים להשתמש בארנק האלקטרוני. מפתחי אפליקציות, מצידם, יוכלו לבנות תוכנות שישתמשו בטכנולוגיה החדשה.

מדובר בצעד אסטרטגי מצד גוגל, שעשוי להגביר את השימוש בעסקי הפרסום הדיגיטלי שלה – בשל היכולת להעביר מידע לקמעונאים בנוגע להעדפות הצרכניות של לקוחותיהם. בכניסתה לזירת התשלומים הניידים תצטרך גוגל להתחרות בחברות ענק כמו אמזון ופייפאל/איביי ובחברות כרטיסי אשראי דוגמת ויזה ומאסטרקארד. בנוסף, קיימים כבר מספר סטארט-אפים המנסים לייצר טכנולוגיה דומה, ביניהם חברת Square מסן-פרנסיסקו. בעייתיות נוספת בתחום היא הצורך של תיאום ושיתוף פעולה בין גורמים רבים כדי לאפשר שימוש בטכנולוגיה: החנויות, יצרני הטלפונים, חברות סליקה, חברות אשראי ובנקים. גוגל צפויה לשתף פעולה בתהליך עם חברת הטלפוניה "ספרינט". לא ידוע כמה עמלה תגבה גוגל עבור עסקאות שיבוצעו בעזרת השירות ומה יהיה המודל העסקי שלה בתחום, והחברה עצמה עדיין לא הגיבה רשמית לשמועות בנושא.

לא רק גוגל

טכנולוגיית NFC, שאומצה כבר לפני מספר שנים על ידי משתמשי הסלולר ביפן וקוריאה, טרם הבשילה בשוק האירופאי והאמריקאי. לראיה, רק מכשיר בולט אחד שנמצא כיום בשוק תומך בה. מי שיכולה להביא למהפכה בתחום הזה היא אפל. ואכן, שמועות עיקשות גורסות כי החברה תשלב בדגם הבא של האייפון שבב NFC.

אם תעשה זאת, תהפוך אפל את הטכנולוגיה להרבה יותר אטרקטיבית. הסיבה לכך היא שבין לילה יופיע בסיס לקוחות פוטנציאלי עצום למסופי NFC, דבר שעשוי לדרבן חברות בנקאיות שמצידן נדרשת השקעה כדי להתחיל לתמוך בעסקאות ארנק אלקטרוני, וחנויות שתדרשנה לשלב מסופים חדשים התומכים בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully