וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשמוע מוזיקה בפייסבוק

26.5.2011 / 11:27

פייסבוק ממשיכה במגמה להפוך למרכז מדיה למשתמשיה: תשיק בקרוב שיתוף פעולה עם שירות המוזיקה Spotify

פייסבוק עכשיו גם במוזיקה. הרשת החברתית הפופולרית בעולם תשיק שירות השמעת מוזיקה בשיתוף פעולה עם שירות המוזיקה האירופאי Spotify. כך מדווח העיתון Forbes, שטוען כי המוצר החדש עובר כרגע בדיקות והוא יעלה לאוויר עוד כשבועיים – בשם "Facebook Music" או בשם "Spotify On Facebook".

עם השקת השירות החדש יראו משתמשי פייסבוק אייקון של ספוטיפיי בצד השמאלי של Feed החדשות שלהם, לצד הלינקים לתמונות ולאירועים. לחיצה על האייקון תתקין את השירות ותאפשר למשתמש להאזין לשירים מתוך מבחר של מיליוני הקטעים הזמינים כיום בספוטיפיי. השירות החדש יכלול אפשרות להאזין לשיר ביחד עם עוד חברי פייסבוק.

המיזם החדש מהווה עוד צעד של פייסבוק בדרכה להפוך את הרשת לכלי מולטימדיה ולא רק לכלי תקשורת. החברה כבר השיקה שיתוף פעולה עם אולפני "האחים וורנר", שבמסגרתו ניתן לצפות בסרטי החברה דרך האתר. שירותים מסוג זה אף מעלים את זמן שהיית המשתמשים באתר, מכיוון שאלו יכולים להשתמש בו גם לצרכים שאינם קשורים לאינטראקציה חברתית. שיתוף הפעולה עם ספוטיפיי מתבצע ללא העברת תשלום בין צד אחד לשני. בספוטיפיי מקווים שחשיפת השירות לבסיס המשתמשים העצום של פייסבוק יזניק את ההרשמה לשירות הפרימיום של החברה, העולה 10 יורו לחודש (השירות החינמי מאפשר האזנה של 10 שעות בחודש בלבד).

שירות Spotify זמין רק במדינות אירופה, ולכן גם שיתוף הפעולה עם פייסבוק יוצא רק למשתמשים במדינות אלה (שישראל אינה כלולה בהן). עם זאת, Spotify נמצאת במשא ומתן עם חברות תקליטים כדי להפוך לזמינה גם בארצות הברית, וכאשר זה יקרה – כך גם יהיה עם שיתוף הפעולה החדש. שתי החברות עדיין לא מצהירות רשמית על שיתוף הפעולה, והגדיל לעשות דובר ספוטיפיי שטען כי "יש לנו כבר אינטגרציה עם פייסבוק (דרך Facebook Connect – א.ל.), אנחנו משפרים אותה, וזה היקף היחסים ביננו".

הפגנת שמאל בתל אביב, מאי 2011. אורי לנץ
הפגנת שמאל בתל אביב, מאי 2011/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully