וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנכ"ל מיקרוסופט צריך להתפטר"

26.5.2011 / 13:15

נשיא חברת השקעות מובילה יצא במתקפה חריפה על מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר. "נוכחותו היא סכנה מתמשכת למניה"

מנכ"ל מיקרוסופט צריך להתפטר וללכת הביתה, מכיוון שהוא תקוע בעבר ואינו מנצל את הזדמנויות השוק. כך טוען איש השקעות מהבכירים בעולם – נשיא חברת ההשקעות "גרינלייט קפיטל" דייויד אינהורן. בנאום שנשא בכנס בניו-יורק השבוע אמר איינהורן שבאלמר צריך לעזוב ולתת הזדמנות למישהו אחר. "הוא איפשר למתחרים להביס את מיקרוסופט בתחומי ענק, כולל חיפוש, תוכנה לתקשורת ניידת, מחשוב לוח ומדיה חברתית. גרוע מכך: תגובתו לכישלונות אלו הייתה לשפוך משאבים עצומים בניסיון להוציא את עצמו מתוך הבור הזה", אמר אייהורן. "נוכחותו המתמשכת היא סכנה המרחפת מעל למניית מיקרוסופט. הגיע הזמן שדירקטוריון מיקרוסופט יגיד לסטיב באלמר: 'בסדר, ראינו מה אתה יכול לעשות, בוא ניתן צ'אנס למישהו אחר", הצהיר, ואף הגדיל וכינה את טיב ניהולו של המנכ"ל "הנהלה נוסח צ'ארלי בראון" (דמות הילד מקומיקס "סנופי", הנכשל בכל דבר שהוא עושה).

למרות המשך שליטתה בשוק מערכות ההפעלה למחשבים, מיקרוסופט נחשבת לחברה במצב קפוא ובעייתי כבר כעשור. המנכ"ל באלמר, מחליפו של ביל גייטס מזה 11 שנים, נאלץ להתמודד עם ביקורת על תפקודו מזה זמן רב, ובשנה שעברה דירקטוריון החברה אף קיצץ בבונוס השנתי שלו כתוצאה מתפקודה הלא מספק של מיקרוסופט בשוק המובייל. ביקורת חריפה נמתחת על הקרטועים שהיא מפגינה בנישות חשובות ומתפתחות דוגמת מערכות הפעלה סלולריות וטרנד מחשבי הלוח. באלמר נתפס כאחראי לשורה של כישלונות, ביניהם מערכת ההפעלה "חלונות ויסטה", נגן המוזיקה "מיקרוסופט Zune" - שניסה ללא הצלחה להתחרות באייפוד של אפל וה"סלולרי החברתי" Kin, שהורד מהמדפים במהרה ובבושת פנים.

אהוב אך כושל

סטיב באלמר עובד במיקרוסופט כבר 30 שנה, ונחשב לדמות אהודה בחברה. "הוא אהוב במיקרוסופט, אך הוא מעולם לא היה ולא סביר שיהיה מוקד כוח נוסח ביל גייטס. הוא תמיד נתפס יותר כמנהל מאשר איש תוכנה", אמר בעבר האנליסט רוב אנדרל לאתר seattlepi.com. "מיקרוסופט עושה כל-כך הרבה כסף מטכנולוגיית האתמול (מערכות ההפעלה שלה וחבילת אופיס) – שהחברה הפכה לשמנה, טיפשה ושמחה. באלמר מבלה את רוב זמנו בהתעסקות במכירות, כאשר הוא אמור להשקיע בכך לא יותר מ-10% מהזמן, ולהשקיע 50% מהזמן באסטרטגיה", איבחן האנליסט מייקל מקגארת'. הוא אף הודה כי קשה למצוא מחליף הולם לביל גייטס האגדי, ש"הוביל את מיקרוסופט לכיוונים חדשים ומרתקים".

השבוע עברה חברת IBM לראשונה מזה 15 שנה את שווי השוק של מיקרוסופט, זאת לאחר שאפל עשתה זאת כבר בשנה שעברה – והפכה לחברת הטכנולוגיה השווה ביותר בעולם. "גרינלייט קפיטל" מחזיקה כיום 9 מיליון מניות של מיקרוסופט, שהן 0.11% ממניות החברה. באלמר עצמו הוא בעל המניות השני בגודלו בחברה – עם יותר מ-333 מיליון מניות. ערכה של מניית מיקרוסופט ירד בעשור האחרון בכ-30%.

חברת ההשקעות של איינהורן מנהלת 7.8 מיליארד דולר. היא ומנהלה עלו לכותרות כאשר מתחו ביקורת על התנהלות חברת "ליהמן בראדרס" מספר חודשים לפני זו התמוטטה והגישה את הצהרת פשיטת הרגל הגדולה בתולדות ארצות הברית. איינהורן אינו הראשון שמותח ביקורת על באלמר. לאחר הופעתו בוועידה האחרונה של האתר All Things Digital כתב אדם לשינסקי במגזין Fortune כי היה מדובר ב"תצוגת חוסר תשומת הלב הבוטה ביותר ששמעתי ממנכ"ל מוביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully