וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל פותחת ארנק אלחוטי

גוגל הציגה את פתרון הארנק האלקטרוני שלה. החזון: כל הכסף, הכרטיסים, התלושים ואפילו ת"ז - על הטלפון הסלולרי שלכם

גוגל משיקה ארנק אלקטרוני. חברת הענק הציגה היום את ה-Google Wallet – ארנק וירטואלי שמתבסס על שילוב של טלפון חכם ופתרון תוכנה שנוצר בשיתוף עם בנקים וחברות אשראי. מטרת העל של הפרוייקט היא לא רק להחליף את כרטיסי האשראי שנמצאים בארנק שלכם, כי אם גם את המזומן ואת כל כרטיסי ההטבות והקופונים. את כל אלה רוצה גוגל להעביר לטלפון.

המוצר החדש – ובגוגל מדגישים כי מדובר במוצר עובד ולא ברעיון תיאורטי – מתבסס על טכנולוגיה חדשה שכבר קיימת בטלפון אחד הנמכר בשוק המערבי, Nexus S של סמסונג שתוכנן בשיתוף פעולה הדוק עם גוגל. הטכנולוגיה, ששמה NFC, מושתתת על שבב המאפשר ליצור חיבור אלחוטי מאובטח מטווח קצר מאוד. כל מה שצריך לעשות זה לקרב את הטלפון למסוף תשלום תומך, ולעקוב אחר ההוראות על המסך.

"כיוון ש-Google Wallet זה יישום סלולרי, הוא יוכל לעשות יותר מאשר ארנק רגיל" נכתב בבלוג הרשמי של גוגל. "תוכלו לאחסן בו את כרטיסי אשראי שלכם, מבצעים, כרטיסי מועדון ותלושי קניה, זאת ללא סיבוכים והנפח. כשאתם משלמים, הטלפון אוטומטית יפעיל את המבצעים ויעביר נקודות זכות לכרטיסי מועדון. יום אחד, גם דברים כמו שוברי נסיעה, כרטיסים, תעודות זהות ומפתחות יוכלו להתאחסן ב-Google Wallet”.

בשלב ראשון, יתמוך Google Wallet בכרטיסי אשראי מסוג מאסטרקארד של בנק הענק Citi, ובכרטיס וירטואלי של גוגל – כרטיס אשראי נטען שקיים רק כמספר ולא כפיסת פלסטיק, אליו ניתן יהיה להעביר כסף כמעט מכל חשבון.הטלפון היחיד בו ניתן יהיה להשתמש בשירות בעת ההשקה הוא Nexus S, ככל הנראה רק בגרסה של רשת הסלולר Sprint.

איפה ניתן יהיה לשלם?

כיוון שמאסטרקארד היא שותפה של גוגל, תאפשר תשלובת האשראי ל-Google Wallet גישה לכל מסופי PayPass. מדובר בשירות אותו מפעילה מאסטרקארד כבר יותר מ-6 שנים, אשר זמין באלפי נקודות ברחבי העולם. בנוסף, בגוגל כבר החתימו שותפים כמו רשתו סאבוויי, מייסיס, וולגרינס ו-Toys'R'Us. נכון לעכשיו, יפעל השירות רק בניו יורק וסן פרנסיסקו, אך בקיץ הקרוב מתכננים בגוגל להרחיב אותו גם לאזורים נוספים בארה"ב.


את הארנק הוירטואלי שלה גוגל מקשרת לשירות נוסף, שמושק כעת בערים נבחרות בארצות הברית. Google Offers – שירות הדיל היומי של גוגל, מופעל בימים אלה בניו יורק, אוקלנד, פורטלנד, וסן פרנסיסקו. כמו בשירותים דומים, גוגל תשלח למנויים מייל יומי עם עסקת היום. המבצעים שמוצעים ב-Offers יועברו אוטומטית ל-Google Wallet, כך שלא יהיה צורך להדפיס אותם.

ומה עם אפל?

לא לחינם משיקה גוגל את הארנק האלקטרוני שלה כמוצר יחסית שלם, תוך שיתוף פעולה עם כמה מהגופים הגדולים במשק האמריקאי. בחודשים האחרונים, מלאה רשת האינטרנט בשמועות כי אפל מתכננת מוצר מתחרה, שישולב בגרסאות הבאות של טלפון ה-iPhone שלה.

חייבים להבין כי תקן ה-NFC, בו משתמשת גוגל, איננו תקן אחיד וברור. הפתרון אותו אפל עשויה להציע לאו דווקא יתמוך בזה של גוגל ומאסטרקארד. ולמרות שבתחומי שירותים מקוונים יש לגוגל יותר ניסיון, אפל היא זו שיכולה לשים את טכנולוגיית הארנק האלקטרוני שלה בידיהם של מיליוני לקוחות תוך פחות מ-24 שעות. כדי שגוגל תוכל לעשות זאת, היא תצטרך להכריח את יצרני הסלולר שמשתמשים במערכת אנדרואיד לשלב בטלפוניהם שבבי NFC, או להוציא לשוק אביזר חיצוני התומך בטכנולוגיה – וכאן כבר מדובר בסיבוך משמעותי.

ומה עם ישראל?

גוגל אמנם משיקה כעת את ה-Wallet בארה"ב בלבד, אך אין ספק כי האספירציות שלה הן עולמיות. ומבחינה לוגיסטית, יש כבר לגוגל שותף עולמי גדול – מאסטרקארד. ואם יצרניות של מכשירי אנדרואיד יאמצו בזמן הקרוב את טכנולוגיית ה-NFC, גם מבחינת החומרה תהיה לחברה דריסת רגל כלל עולמית.

הבעיה היא החנויות. כדי לתמוך בארנק האלקטרוני של גוגל, צריכה חנות מסוף מתקדם עם יכולות של סליקה אלחוטית מאובטחת. במדינות בהן כרטיסי אשראי מסוג PayPass זמינים ונפוצים, לחנויות היו כבר 5 שנים להתכונן למעבר הזה ולקחת אותו בשיקול כשהם משדרגים חומרה. במדינות כמו ישראל, ובכן, המצב שונה. ומעטים הם בעלי החנויות שיסכימו לעבור לתשלומי NFC בזמן הקרוב, פשוט כי זו השקעה לא מעטה עבור מעט מאוד לקוחות פוטנציאליים.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully