וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפוש בגוגל: גרסה למתקדמים

27.5.2011 / 19:22

בשנים האחרונות, למד גוגל לענות בעצמו על שאלות ספציפיות, ויכול לשמש אתכם להרבה יותר מסתם חיפוש באתרים אחרים

"חיפוש זה לא רק גוגל" – זהו שמה של כתבה אשר התפרסמה במדור זה לפני שבוע. ואכן, יש משימות עבורן גוגל הוא לא מנוע חיפוש המועדף. ניתוח מידע סטטיסטי, ניסיון לזהות שיר על פי מנגינה, חיפוש של תמונה ספציפית – עבור כל אלה יש פתרונות טובים יותר. אך בו בזמן, כדאי גם ללמוד להשתמש במנוע החיפוש הפופולרי בעולם בצורה טובה יותר.

אספנו עבורכם כמה טיפים לשימוש בגוגל. לא מדובר בדברים הברורים, כמו "חיפוש של מחרוזת מילים באמצעות הכנסתם בין גרשיים", או +סימון של מילים החייבות להימצא בתוצאה על ידי סימן הפלוס, כמו גם -סימון של מילים אשר לא יכולות להיות בתוצאה על ידי מינוס. למנוע החיפוש הזה יש עוד כמה סודות.

מחפשים תשובה, לא תוצאת חיפוש

מדי פעם, כשאתם מכניסים שאילתא לגוגל, התוצאה מופיעה לא בתוצאות החיפוש אלא מעליהן. הסיבה לכך היא שהפעלתם, בכוונה או שלא, את אחד המנגנונים שנועדו להפוך את המשימה שלכם לפשוטה יותר. יש לגוגל מספר יכולות כאלה, שמופעלות על ידי מילת מפתח.

למה אנחנו מתכוונים? נסו לכתוב בגוגל Time Israel. התוצאה הראשונה שתקבלו, עוד לפני הקישורים למקומות אחרים, היא השעה. רוצים לדעת מה מזג האוויר? המלה Weather ואחריה שם העיר תעזור לכם. אבל אלה הן מילות המפתח הנפוצות ביותר, ולגוגל יש עוד כמה כאלה בארסנל.Map מציגה מפה של מקום, Define נותנת הגדרה מילונית.

אבל לפעמים לא צריך אפילו לתת מלת מפתח. בשנים האחרונות, החלה גוגל להבין מספר שאלות סטנדרטיות, ויודעת למצוא תשובה בזמן אמת. כך, למשל, אם בעבר הייתם צריכים למצוא מחשבוני המרת מטבע כדי לדעת מהו ערכו של מוצר אותו אתם מתכננים לקנות באיביי, היום צריך רק לשאול את גוגל. השאילתא "100 usd in nis” או "100 dollars in shekels” תניב לכם את התשובה מיידית. בנוסף להמרות מטבע, יכולה גוגל גם לפתור שאלות מתמטיות, לעקוב אחר המראות ונחיתות (פשוט הכניסו את מספר הטיסה), ואפילו להגיד לכם מה מצב המשלוח שאמור להגיע ב-FedEx או UPS אם תכניסו את מספק המעקב.

גוגל 144 שלום

מעטים הם הדברים שמתסכלים יותר מקבלת שיחה ממספר שאתם לא מכירים, כשאתם לא מספיקים לענות. התהייה מי היה על הצד השני של הקו לא עוזבת, אך לא תמיד אתם תרצו להתקשר בחזרה – אולי היה זה פקיד הבנק שרצה לצעוק עליכם בגלל האוברדרפט, או משרד המילואים שלכם.


בעשור האחרון, צצים להם מדי פעם ברשת אתרים שמטרתם לאפשר לכם חיפוש של אדם על פי מספר הטלפון שלו. מאגרי המידע בהם משתמשים האתרים האלה כמעט תמיד לא מעודכנים, וחסרים בהם מספרים רבים. למי כן יש את המידע המעודכן? באופן מפתיע, לגוגל.

לא מדובר במאגר מידע רשמי, כי אם בכזה שמורכב מאינספור מודעות מאתרי מכירות פומביות וחיפוש דירה, אתרים פרטיים וקורות חיים ששמתם ברשת. בהרבה מאוד מקרים, אם תכניסו את מספר הטלפון לגוגל, תוכלו למצוא את האדם או בית העסק להם המספר הזה שייך..

כדי לעשות זאת, וודאו שאתם מכניסים את הקידומת בנפרד, והוסיפו לצד המספר גם את המלה "טלפון". חייבים לציין כי עם בתי עסק הסיפור הזה עובד יותר טוב מאשר עם אנשים פרטיים, אך גם כאן לא פעם פתר עבורנו גוגל את השאלה המציקה "מי התקשר?”.

בונוס: מה גוגל יודע עליכם

תמיד שווה לזכור כי גוגל לא רק יודע דברים על אנשים אחרים, אלא גם עליכם. ואם יש לכם חשבון גוגל, בחברה הזו כנראה יודעים עליכם המון. מה בדיוק? כנסו לקישור המצורף.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully