וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן רוצה אינטרנט משלה

29.5.2011 / 13:14

השלטון האירני מתכנן לנתק את האינטרנט במדינה ולהחליף אותה ברשת פנימית ש"תחזק את השמירה על חוקי האיסלם"

אירן עומדת להגיע לרמה חדשה של צנזורה: ניתוק האינטרנט במדינה ויצירת רשת אינטרנט אירנית חליפית במקומה, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. לפי העיתון, הנהגת אירן רואה בפתרון זה דרך לסיים את המאבק על השליטה בגישה לאינטרנט במדינה ולחזק את השמירה של חוקי האיסלם. בצעד זה היא תצטרף למדינות כמיינמר, קובה וצפון קוריאה – שנקטו או נוקטים בצעדים שונים כדי להגביל את האינטרנט בשטחן ולייצר רשתות מקומיות חלופיות.

האירנים עוסקים בפרויקט כבר מספר חודשים. השאיפה היא לחבר כבר בקרוב 60% מהבתים והעסקים במדינה לרשת הפנימית החדשה ולפרוס אותה בכל רחבי אירן תוך שנתיים. לפי עלי אחמוחמאדי, שר האוצר של המדינה, הרשת האירנית תהיה "כשרה" לפי חוקי האיסלם, תכוון למוסלמים ותשמור על הסטנדרטים שלהם. בשלב הראשון היא תפעל במקביל לאינטרנט, אך לאחר מכן תחליף אותה באירן, ואולי אף במדינות מוסלמיות אחרות.

"המערב מעוניין להשתלט על אירן דרך האינטרנט"

אירן רואה באינטרנט איום וסכנה לקיומה, במיוחד לאור המהפכות בעולם הערבי בחודשים האחרונים – שניזונו לא מעט מהאינטרנט. האירנים רואים באינטרנט ככלי לזליגת רעיונות, תרבות והשפעה מערבית, ובעיקר אמריקאית. הביטוי הנרחב שנמצא ברשת למהומות באירן לאחר הבחירות האחרונות, ושימושם של מתנגדי השלטון בכלים דוגמת טוויטר רק הגביר את חששו של השלטון מהרשת. "המשטר לא חושש יותר מהתקפה פיזית של המערב. הוא חושב שהמערב מעוניין להשתלט על אירן דרך האינטרנט", אמר לוול סטריט ג'ורנל מחמוד אנייט, ראש החוג ללימודי אירן באוניברסיטת פנסילבניה.

לא ברור איך תוכל אירן להרשות לעצמה ניתוק מזרם המידע העצום של האינטרנט, במיוחד לאור העובדה שהתרבות הדיגיטלית מפותחת במדינה, שהתחברה לרשת כבר בתחילת שנות ה-90 (ובכך הייתה המדינה המוסלמית הראשונה לעשות זאת). יותר מ-10% מהאירנים נמצאים ברשת – מספר נמוך באופן כללי, אך גבוה יחסית למדינות ערב. בנוסף, צעד זה יכול לפגוע בחברות ועסקים במדינה ולנתק תקשורת עם שותפי סחר ברחבי העולם. דיווח נוסף גורס כי משרד התקשורת האירני אף עובד על מערכת הפעלה משלו למחשבים, כדי שזו תחליף את מערכת ההפעלה "חלונות" מבית מיקרוסופט האמריקאית.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully